238123

آغاز مزایده عمومی معادن راکد آذربایجان غربی/۱۶۱ معدن واگذار می شود

دنیای معدن: مدیر کل صمت آذربایجان غربی گفت: عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده های اکتشافی و معدنی به دارندگان توان فنی و مالی واگذار می شود.

به گزارش دنیای معدن، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می شود.

وی افزود: ۱۶۱ معدن و محدوده معدنی استان آذربایجان غربی شامل بر ۴۸ فقره پروانه بهره برداری، ۱۷ فقره گواهی کشف، ۹۴ فقره محدوده پروانه اکتشاف و ۲ فقره نیز مجوز برداشت از طریق سامانه www.setadiran.ir به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: معادن و محدوده های قابل واگذاری از طریق مزایده عمومی سراسری در استان آذربایجان غربی شامل بیشتر گروه های مواد معدنی موجود در استان از جمله سنگ های تزئینی، مواد معدنی فلزی، مصالح کوهی و شن و ماسه می باشد.

مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه نمایند.

سرتیپی خاطر نشان کرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان غربی نیز مشاهده کنند، ولی شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکان پذیر خواهد بود.

اطلاعات معادن راکد در سامانه "ستاد" قابل دریافت است

جلال دسترنج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی از نظر غنای معدنی چهارمین استان کشور است و مزایده ۵ هزار معدن در کشور در ۳ مرحله اجرایی آغاز شده است.

دسترنج، آزادسازی و فعال سازی معادن بلاتکلیف و غیرفعال را مهم ترین هدف این طرح ملی دانست و گفت: که اطلاعات معادن راکد آذربایجان غربی در مرحله دوم این طرح از امروز تا دهم آبان ماه در سامانه تدارک الکترونیک دولت (ستاد) و سامانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان دارای صلاحیت فنی و مالی مورد تائید می توانند از دهم تا ۲۵ آبان ماه اسناد خود را در این دو سامانه بارگذاری کنند و در ۲۸ آبان اسناد متقاضیان بازگشایی خواهد شد.

هم اکنون ۵۳۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معدنی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که از آن ها سالیانه بیش از ۱۸ میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید