238647

رفع مشکل اشتغال میامی با توسعه معادن

دنیای معدن: استاندار سمنان برای اختصاص تسهیلات برای راه اندازی و توسعه معادن مس میامی قول مساعد داد .

به گزارش دنیای معدن ، سید محمدرضا هاشمی در سفر به میامی و بازدید از  چهار معدن مس کاوان عباس آباد، پرشین اروپا، اشکان مس آریا، مس کوتنا در حوزه منطقه فرومد و عباس آباد این شهرستان گفت : دو معدن آماده بهره برداری هستند ولی نیاز به اختصاص اعتبار و تسهیلات دارند که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید میامی مصوب شد که این تسهیلات در اختیار آنها قرار گیرد تا در دهه فجر به بهره برداری برسند.

استاندار سمنان گفت: با افتتاح این دو معدن ، علاوه بر تقویت ظرفیت فرآوری مواد معدنی استان سمنان ، تحول بزرگی در حوزه اشتغال میامی رخ می دهد .

هاشمی گفت:  از ۱۵۰ واحد معدنی استان سمنان  ۸ واحد فرآوری  است و تا پایان سال هم ۸ واحد فرآوری معدنی دیگر هم آغاز بکار می کند .

در این بازدیدها مشکلات تامین آب مصرفی معدن، برق، تسهیلات بانکی، سوخت ماشین آلات معدنی، خرید تجهیزات معدنی و مسکن کارکنان معادن هم بررسی شد.

استاندار سمنان همچنین در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان که با محوریت صنعت و معدن میامی برگزار شد ، درباره اختصاص زمین طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی کارگران معدن در حاشیه روستای عباس آباد قول مساعد داد.

استاندار در سفر به میامی به دیدار خانواده شهید علی اکبر نوروزپور رفت ؛ شهید علی اکبر نوروزپور درسال ۶۲ و در عملیات والفجر۴ به شهادت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید