234894

پیام مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به مناسبت روز صنعت و معدن

دنیای معدن: همزمان روز ملی صنعت و معدن، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، محسن مصطفی پور، پیامی ارسال کردند.

جهان امروز دیگر جهان بالیدن به داشتن منابع و بهره‌مندی دل‌خوشانه به درآمدهای شکننده در بازار گسترده و رقبای بسیار نیست. تمایز پیشرفتگی و عقب ماندگی کشورها در عصر حاضر میزان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و افزایش بهره‌وری و استفاده از دانش متکی به عناصر بومی و داخلی است. کشور ایران با داشتن منابع غنی معدنی و دستیابی متخصصان داخلی به دانش روز جهان، در مقابله با تحریم‌های فزاینده برخی کشورهای جهان، توانسته‌ به توانایی ساخت و بومی‌سازی بسیاری از صنایع دست یابد.

توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نصب العین قراردادن فرمایشات ایشان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و رفع موانع، می‌تواند باعث رشد هر چه بیشتر توان تولید کشور، تقویت اقتصاد و افزایش قدرت ایران عزیز اسلامی‌مان در موازنه‌های بین‌المللی شود.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست با رشد تکنولوژی‌های جانشین، دیگر منابع نفت و انرژی تعیین کننده جایگاه یک کشور در معادلات جهانی نیست، بلکه استفاده صحیح و بهینه و تکمیل زنجیره ارزش منابع خام معدنی است که می‌تواند نمایانگر وزن و جایگاه یک کشور در اقتصاد صنعتی جهان باشد. ما کارگزاران اقتصاد کشور لازم است با اسم رمز همدلی ، دستان پر توان‌مان را با یکدیگر بفشاریم تا با همکاری ، همراهی ، مشورت و اتحاد بخش‌های دولتی و خصوصی به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های توسعه، جامه عمل بپوشانیم.

بی‌تردید در صورت توجه به اهداف نام‌گذاری این روز و توجه هوشمندانه به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن، شاهد اقدامات موثرتری در اشتغال پایدار، افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه خواهیم بود. به لطف پروردگار و در سایه توجهات ولی عصر و بهره‌گیری از راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب، با وجود همه فشارهای ناجوانمردانه قدرت‌های جهانی و تحریم‌های ظالمانه، تولید محصولات با ارزش، بویژه فولاد در سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته است و امیدواریم با توسعه و رشد صنایع بالا دستی و پائین دستی شاهد تحولی فراتر از این باشیم.

شایسته است در روز صنعت و معدن تا تلاش‌ها و زحمات معدنکاران و صنعتگران پر تلاش مخصوصاً همکاران کوششگر و ساعی خودم در مجتمع فولاد غدیر نی ریز را ارج نهاده و بار دیگر با ملت ایران عهد ببندیم که تا پای جان برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تلاش خواهیم کرد .

   محسن مصطفی پور

       مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

 

دیدگاهتان را بنویسید