238132

عملیات احداث کارخانه سیلیس بروجرد با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است

دنیای معدن- رییس اداه صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: عملیات احداث کارخانه سیلیس این شهرستان در زمینی به مساحت ۶ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجرا است.

به گزارش دنیای معدن، محمد اصل مرزی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از این واحد صنعتی در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال ۳۰۰ جوینده کار به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: پس از بررسی مشکلات آب، برق و گاز پروژه امیدواریم با توجه به وجود مواد اولیه در معادن استان و فراهم شدن زیر ساخت آن در سال آینده به بهره برداری برسد.

رییس اداره صمت بروجرد بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات خوبی برای احیای صنعت استان در نظر گرفته شده با همکاری و تعامل دولت و نمایندگان مجلس انتظار می رود سهم اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان بروجرد افزایش یابد.

اصل مرزی با بین اینکه اعتبار این طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است، اضافه کرد: فروسیلیس در صنایع فولادسازی به عنوان عامل اکسیژن زا از مذاب فولاد و در ریخته گری چدن های خاکستری به عنوان عامل جوانه زا (برای تشکیل گرافیت) کاربرد دارد.

وی یادآور شد: بزرگ ترین مصرف کنندگان فروسیلیس کارخانه های فولاد هستند و سایر ریخته گری ها و کارخانه های تراکتورسازی نیز مصرف کننده این ماده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد تاکید کرد: بررسی و پایش واحدهای تعطیل و غیر فعال شهرستان و احیا این واحدها مهمترین هدف و اولویت کاری است.

وی افزود: واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش دارند مانند سامان کاشی شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه سامان کاشی بروجرد با اخذ تسهیلات به زودی احیا می شود، گفت: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۶۱۵ واحد صنعتی در مجموع ۳۴ درصد صنعت استان لرستان را به خود اختصاص داده است.

اصل مرزی اظهار داشت: از تعداد ۶۱۵ واحد صنعتی تعداد ۲۶۴ واحد غیر فعال و نیمه فعال و تعداد ۳۵۱ فعال می باشد

وی تاکید کرد: در این بازدید از معادن فعال شهرستان بروجرد توسط کارشناسان حوزه معدن برای تحقق حقوق دولتی و اضافه برداشت ذخایر معدنی در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره صمت بروجرد بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد بیش از ۲۸ معدن فعال در حوزه شهرستان وجود دارد کار بازرسی و نظارت بر عملکرد این معادن بصورت هفتگی ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید