238082

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی ایمیدور در لرستان

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: طرح های آهک هیدراته پلدختر، کاغذ سنگ الیگودرز همچنین طرح های زیربنایی توسط شرکت ایمیدرو با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام می‌باشد.

به گزارش دنیای معدن بهمن جعفری روز جمعه در نشست بررسی طرح های سازمان ایمیدور اظهار کرد: در سفر آذرماه ریاست محترم جمهوری لرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹ مصوبه تصویب شد که سه مصوبه آهک هیدراته پلدختر، کاغذ سنگ الیگودرز و احداث طرح پروفیل آلومینیوم در حوزه ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) است.

وی افزود: در بازدید از کارخانه آهک هیدراته بحث برق و گاز آن منجر به قرارداد شد و عملیات اجرای آن در دست اقدام است، خوشبختانه مطالعات طرح پیشنهادی طرح توسعه آن هم در دستور کار شرکت تهیه و تولید قرار گرفت که امیدواریم از ظرفیت های موجود لرستان استفاده شود.

وی ادامه داد: ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های زیربنایی لرستان تخصیص پیدا کرد و این پروژه ها در دست اقدام است؛ همچنین پروژه گازرسانی به معادن شاغل در شهرستان الیگودرز و دو راه دسترسی به معادن شهرستان چگنی و الیگودرز اجرایی خواهد شد.

جعفری بیان کرد: با توجه به طرح اکتشافی و مطالعات استعدادیابی در شرکت تولید مواد معدنی ایران، ۲ پهنه در استانهای مرکزی و اصفهان که بخشی از آن مربوط به لرستان می‌باشد استعدادیابی و منجر به ۶ محدوده فلزی امید بخش شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها در وزارتخانه در دست بررسی است و زمینه صدور پروانه اکتشاف و بحث فرآوری آن فراهم خواهد شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در بحث طرح مجتمع فولاد ذوب آهن ازنا جلسات متعددی برگزار شده است گفت: ظرفیت های لرستان به وجود ماده معدنی دولومیت است و در سازندهای حوزه شهبازان و زون زرند سیرجان این ماده وجود دارد که دارای ام جی او های بیش از ۲۰ درصد است.

جعفری ادامه داد: طرح های آهک هیدراته پلدختر، کاغذ سنگ الیگودرز همچنین طرح های زیربنایی توسط شرکت ایمیدرو با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لرستان در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: طرح آهک هیدراته پلدختر در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در سال ۱۳۹۹ شروع به کار کرد و سرمایه گذار این طرح شرکت ایمیدرو با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تاکنون ۶۵ درصد بوده و در صورت راه اندازی ۷۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید آهک هیدراته پلدختر ۶۰ هزار تن در سال است و پیش بینی می شود این کارخانه آهک تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید