238083

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران:

در اکتشاف هیچ محدودیت مالی ایجاد نمی‌شود

دنیای معدن: رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران گفت: در زمینه اکتشاف هیچ محدودیت مالی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش دنیای معدن، وجیه‌الله جعفری در نشست با استاندار لرستان که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: نگاه سازمان توسعه به دنبال این است که در مناطقی که کمتر توسعه یافته و به‌نوعی پتانسیل دارند در آنجا کار شود.

وی تصریح کرد: در حوزه مرزی در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، لرستان و استان‌های که مشابه استان‌های جنوب کرمان هستند سعی شده سازمان در آنجا تمرکز کند.

جعفری اضافه کرد: بخشی از استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و بعضی از استان‌های دیگر این مهم شروع شده و قبلاً شاید کمتر این نگاه وجود داشت آنچه که پایه حرکت ما بوده وضعیت ماده معدنی و پتانسیل ماده معدنی است.

وی بیان کرد: اگر در اکتشاف بتوانیم به یک ماده معدنی خوب در استان برسیم زنجیره را تا آخر می‌توانیم انجام دهیم ولی بعضی استان‌ها نعمتی است که خداوند متناسب با شرایط استان یا کشور داده و باید متناسب با آن حرکت کنیم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران ادامه داد: لرستان را نمی‌شود جز استان‌های فلزی تلقی کرد و جز استان‌هایی است که می‌شود در زمینه آهک بر روی آن کار کرد.

جعفری با اشاره به کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: تلاش بر این است که سه یا شش ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: آنجا زمینی گرفته شده و در راستای برق آن تفاهم و قول داده شده تا پایان آذر تمام شود. در زمینه گاز قرارداد آن بسته شده که باید مقداری سرعت بخشیده و مشکل آب آن باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران تصریح کرد: در لرستان جای اکتشاف وجود دارد در بحث اکتشاف هیچ محدودیت مالی ایجاد نمی‌شود قطعاً هر میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گیرد تأمین مالی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید