236369

شناسایی ذخایر معدنی؛ اولویت مهم کشور

دنیای معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شناسایی ذخایر معدنی کشور از سال گذشته آغاز شد، گفت: شناسایی تمام ذخایر معدنی کشور طی برنامه سه‌ساله در دستور کار است. به گزارش «ایرنا»، سیدرضا فاطمی‌امین، یکی از مشکلات حوزه معدن کشور را شناسایی ذخایر عنوان کرد و افزود: اکتشافات معدنی در کشور بسیار عقب است و این امر موجب شده است تا از این ظرفیت به‌خوبی بهره نبریم.

به گزارش دنیای معدن، وی با بیان اینکه مهم‌تر از توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، باید دید کشور چه مسیری را طی می‌کند، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرد به بیان کاستی‌‌‌های گذشته‌‌‌ها نپردازد. این در حالی است که دولت در زمان روی کار آمدن مشکلات بسیاری داشت؛ از جمله اینکه ذخایر موادغذایی کشور بسیار پایین بود یا بیش از ۴۰۰‌هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بسیاری از مشکلات در یک‌سال استقرار دولت برطرف شد و این موضوع نویدبخش ثباتی است که برای ادامه مسیر و افق آینده کشور وجود دارد.

فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه ممکن است نتیجه بسیاری از کارهای انجام‌شده هنوز ‌‌برای مردم قابل لمس نباشد، تصریح کرد: به عنوان نمونه به دلیل نبود سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در صنعت برق و احداث نیروگاه در هشت‌سال گذشته، با خاموشی‌‌‌های بیش از حد روبه‌رو بودیم که در یک‌سال گذشته دو کار در این زمینه به طور همزمان آغاز شد. وی ادامه داد: یکی از این اقدامات افزایش ظرفیت نیروگاه‌‌‌هاست و در این راستا افزایش حدود ۱۲‌هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌‌‌ها آغاز شد و در هفته‌‌‌های آینده یکی از این طرح‌‌‌ها که با سرعت بالایی اجرا شد، به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش چشمگیر خاموشی‌‌‌ها در سال‌جاری به نسبت سال گذشته اضافه کرد: در بخش صنعت نیز هر چند قطعی برق وجود داشت؛ اما با برنامه‌‌‌ریزی و نظمی که تولید را به هم نریزد، این مورد مدیریت شد. وی یادآور شد: در یک سال گذشته در ۱۸ کشور از جمله روسیه، امارات، قطر، عمان و ارمنستان مراکز تجاری ایجاد شد که در نهایت به گسترش روابط اقتصادی کشور منجر می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید