236148

وزیر صمت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به استان کرمان پرداخت می شود

دنیای معدن-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن استان کرمان در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار می گیرد که در حدود دو هزار میلیارد تومان است.

به گزارش دنیای معدن، سیدرضا فاطمی امین دیشب در شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه در استان کرمان در حوزه های مختلف اقتصادی برجستگی هایی وجود دارد، اظهار داشت: این برجستگی ها در استان کرمان در حوزه معادن بیشتر از سایر بخش ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه معادن اشتباهات و مشکلاتی داشته ایم، گفت: یکی از این مشکلات در حوزه تشخیص اولویت ها بوده است و به عنوان مثال در حوزه مس باید بیشتر از فولاد متمرکز می شدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هشت میلیارد تن از مجموع 57 میلیارد تن ذخایر معدنی کشور، در استان کرمان وجود دارد، بیان کرد: این میزان 40 درصد مجموع ذخایر کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های معدنی استان کرمان می تواند زمینه ساز توسعه در این خطه باشد، افزود: در برنامه شش سال آینده کشور، ظرفیت تولید مس از 280 هزار تن به یک میلیون تن افزایش می یابد که بخش عمده آن در استان کرمان خواهد بود.

سفر استانی دولت به کرمان| قول مهم رئیس جمهور به مردم بم/ حضور در جمع مردم روستای کروچان در طوفان شن + فیلمرئیس جمهور: اجازه نمی دهم دولت را به حاشیه بکشانند/ برخی ها سفرهای استانی را " ملامت" و "زخم زبان" زدند + فیلمدستور رئیس جمهور برای بازگشت حقوق دولتی معادن به کرمان/ واریز 20 هزار میلیارد تومان به خزانه

فاطمی امین با اشاره به اینکه در این راستا 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان انجام خواهد شد، گفت: این سرمایه گذاری زمینه اشتغال بیش از 3 هزار نفر در استان کرمان را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در قانون پیش بینی شده 15 درصد حقوق دولتی معادن به استان ها برگردد، افزود: تا سال گذشته دو تا سه درصد این حقوق به استان برگشته می شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال جدید این موضوع در لایحه بودجه پیش بینی شده است، بیان کرد: امسال این 15 درصد در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار می گیرد که در حدود دو هزار میلیارد تومان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید