232321

فعالیت ۳۵۵ معدن در زنجان

دنیای معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم‌اکنون ۳۵۵ معدن فعال در استان داریم که ۲۹۷۸ نفر در آن مشغول به کار هستند.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری در گفت‌وگویی، با بیان اینکه سالانه ۱۲ میلیون و ۶۴۴ هزار تن مواد معدنی از معادن استان زنجان استخراج می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون در ۳۵۵ معدن فعال استان ۲۹۷۸ نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته در این معادن بالغ بر ۳۲۰۱ میلیارد ریال است که ۱۳۴ معدن از معادن استان در شهرستان زنجان واقع شده که نسبت به سایر شهرستان‌ها از بیشترین تعداد معدن بهره‌مند است، به طوری که سالانه بالغ بر ۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن این شهرستان استخراج می‌شود.

این مسئول در رابطه با پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال گذشته، ادامه داد: ۱۴ پروانه بهره‌برداری برای معادن استان در سال گذشته صادر شده که زمینه اشتغال ۶۶ نفر را فراهم کرده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این معادن بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در بخش معدن طی سال گذشته، تصریح کرد: با وصول بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی در سال گذشته، میزان حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشد ۲۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

فغفوری یادآور شد: پارسال شاهد فعال‌سازی ۲۵ معدن غیرفعال و تعیین تکلیف ۲۰ معدن غیرفعال در استان بودیم. همچنین ۱۵ پروانه بهره‌برداری، ۲۳ گواهی کشف و ۲۱ پروانه اکتشاف معادن صادر شده و ۳۰۳ محدوده معدنی و اکتشافی با برگزاری مزایده تعیین تکلیف شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید