231751

۲۵ معدن در استان زنجان فعال شد

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال در این استان فعال سازی و ۲۰ معدن غیرفعال نیز تعیین تکلیف شد.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در بخش معدن در سال ۱۴۰۰ افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۲۵۰ درصد رشد یافت.

وی اظهار داشت: صدور ۱۵ پروانه بهره برداری، ۲۳ گواهی کشف و ۲۱ پروانه اکتشاف معادن از دیگر اقدامات انجام شده بخش معدن این استان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآورشد: همچنین با برگزاری مزایده، ۳۰۳ محدوده معدنی و اکتشافی در استان تعیین تکلیف شده است.

فغفوری اخذ مصوبه موافقت هیات ماده ۲۴ مکرر در خصوص محدوده های امید بخش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، واگذاری تهیه نقشه زمین شناسی سهرورد از طریق مناقصه و اجرای بهسازی معادن منطقه خراسانلو و برگزاری مناقصه جاده پری – میانج را از دیگر اقدامات قابل توجه در بخش معدن استان در سال گذشته بیان کرد.

وی یادآورشد: این استان ۴۱۰ معدن با ذخیره قطعی بیش از ۶۳۰ میلیون تن دارد که استخراج سالیانه آن ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.

فغفوری افزود: از مجموع معادن استان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن است که از این تعداد ۳۰ معدن در حال حاضر غیرفعال است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالانه معادن سنگ های تزئینی استان ۳۹۰ هزار تن است که سالانه حدود ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تن از آنها استخراج می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید