231767

اهلیت معدن داران و افراد متقاضی معدن بررسی شود

دنیای معدن- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر اولویت بررسی اهلیت معدن داران و رفع مشکلات دولتی معدن داران گفت: اگر افرادی که معادن را اشغال کرده اند و فعالیتی انجام نمی دهند خلع ید شوند می توان جهش بزرگی را در این حوزه رقم زد.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امروز در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و نمایندگان برخی از اصناف که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به این نکته که تفاوت قیمت ها و شاخص های اقتصادی از جمله تورم با استان های دیگر اظهار داشت: تفاوت های اقتصادی میان استان ها امری طبیعی و قابل درک است اما باید تلاش شود که این تفاوت در راستای افزایش رفاه عمومی کاهش پیدا کند و اقدامات کارشناسی برای تحقق این امر انجام شود.

وی آمادگی به پاسخگویی میهمانان نوروزی استان هرمزگان را یکی از دغدغه های جدی خود دانست و عنوان کرد: امیدوارم برنامه ریزی ها و جلسات لازم برای بهبود شرایط خدمت رسانی به میهمانان در زمینه تامین نان و غذا انجام شود تا در سال آینده با چنین چالش هایی روبه رو نشویم.

اظهارات متناقض درباره دلیل رانش زمین در جاده هراز؛ معدن کاوی یا تغییرات جوی؟وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه جدید ایران خودرو استقبال کردعامل رانش کوه و گردوخاک جاده هراز معدن بخش خصوصی بود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که برای فروش محصولات نباید تنها به بازارهای داخلی اتکا کرد، ابراز کرد: تولید در استان هرمزگان زمانی می تواند رشد کند که تولید کننده به چرخه صادرات متصل شود و بتواند محصولات خود را به کشورهای خارج از کشور صادر کند چرا که می تواند به افزایش تولید در مجموعه خود امیدوار باشد. به همین جهت باید بستر صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و خانگی و غیره فراهم شود.

عبادی زاده با اشاره به خالی بودن جای صنایع تبدیلی در بخش های مختلف استان هرمزگان، تشریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی مرتبط با بخش های صنعت و کشاورزی باعث آسیب به تولید کننده ها شده است و باید برنامه ریزی جدی برای ایجاد صنایع تبدیلی در سراسر شهرستان های هرمزگان انجام شود.

وی با اشاره به این نکته که نگاه بازار نباید مسطح و تک زاویه ای باشد چرا که عمیق و کارشناسانه نیست، بیان کرد: نگاه به بازار باید یک نگاه مکعبی باشد و بازار را از ابعاد مختلف بررسی کرد؛ چرا که وقتی به مجموعه به بازار وارد می شویم، مشخص می شود که برای برطرف کردن چالش ها نیاز به هم افزایی و همکاری جدی نهادهای دولتی، حاکمیتی و مردمی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: باید بررسی شود که چرا قیمت مغازه ها در سطح شهر بندرعباس نسبت به سایر استان ها بیشتر است زیرا همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده خواهد شد.

عبادی زاده با بیان اینکه اگر بخواهیم تغییری در حوزه امور توسعه ای کشور رخ دهد باید از ظرفیت سرمایه گذاران و سرمایه داران استفاده کرد، بیان کرد: اگر بتوان سرمایه گذاری جدی در حوزه خورهای بندرعباس توسط بخش خصوصی انجام شود و بازارچه های محلی نیز در کنار آن راه اندازی شود، رونق اقتصادی خوبی شکل خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر حرکت متوازن و توسعه ای صنعت و معدن استان هرمزگان، عنوان کرد: صنایع استان هرمزگان خوشبختانه به خوبی در حال رشد و توسعه است اما در حوزه معدن به خوبی نتوانسته ایم موفق شویم که یکی از دلایل به واسطه کمبود زیرساخت ها است اما یکی دیگر از علل عقب ماندگی معدن، اهلیت نداشتن برخی از فعالان معادن است که باید اهلیت افرای که متقاضی دریافت معدن هستند بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر اولویت، رفع مشکلات دولتی معدن دارانی که راکد و غیرفعال هستند، ابراز کرد: اگر چشم اندازی در حوزه معدن استان هرمزگان برای سالیان آینده تعریف شود و افرادی که معادن را اشغال کرده اند و فعالیتی انجام نمی دهند، خلع ید شوند می توان جهش بزرگی را در این حوزه رقم زد.

 

دیدگاهتان را بنویسید