226798

رئیس سازمان صمت استان زنجان تاکید کرد؛

توسعه معادن در استان زنجان نیازمند اصلاح بخشنامه مناطق حفاظت شده

دنیای معدن - رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: رشد معدنی در استان زنجان به اصلاح بخشنامه مناطق حافظت شده، بستگی دارد.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری ظهر چهارشنبه در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری در محل استانداری زنجان گفت: یکی از موضوعاتی که در استان در حوزه صنعت معدن و تجارت در حال پیگیری هستیم این است که سامانه سکونتگاه در شهرک های صنعتی انجام شود.

وی اظهار کرد: این سامانه سکونتگاه را استان های اصفهان و البرز انجام داده اند و در این میان سامانه سکونت گاه باعث رفع کمبود نیروی کارگری و تثبیت سکونتگاه های روستایی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: اگر محدودیت ها در حوزه های مختلف کاهش پیدا نکند نمی توانیم در حوزه معدن به رشدهای تعریف شده برسیم.

فغفوری با بیان اینکه اکتشافات در حوزه معدن نیازمند اصلاح مناطق حفاظت شده است، تاکید کرد: رشد معدنی در استان زنجان به اصلاح بخشنامه مناطق حافظت شده بستگی دارد.

وی ابراز داشت: باید به تجربیات گذشته هم توجه شود و اشتغال نمی تواند هدف باشد؛ اشتغال هدفمند خروجی یک برنامه اقتصادی دارای توجیه باید باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: ما به دنبال این هستیم که در مراکز تجمع واحدهای تولیدی یا شهرک های صنعتی مناطق مسکونی ایجاد کنیم.

فغفوری ابراز کرد: مناطق مسکونی واحدهای تولیدی با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار شناسایی شده و رسیدن به رشد ۱۰.۹ در صنعت عددی است که نیاز به اهتمام و تلاش جدی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید