230140

رکود ۳۹ معدن همدان را تعطیل کرد

دنیای معدن-استاندار همدان گفت: ۳۹ معدن در همدان به علت رکود بازار تعطیل شده است.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا قاسمی فرزاد، در دهمین نشست شورای معادن استان، گفت: ۱۰ معدن غیرفعال در استان تعیین تکلیف شدند و ۳۹ معدن در استان با دلیل رکود بازار تعطیل هستند.۱۰ معدن که سال های متمادی به دلیل عدم فعالیت بلاتکلیف مانده بودند، بررسی و تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: از این ۱۰ معدن، ۸ معدن به علت اتمام مهلت پروانه فعالیت انتزاع شده و دو معدن نیز به دلیل عدم فعالیت، اجازه بهره برداری از آن ها سلب شد.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: با ادامه فعالیت یکی از معادن استان که در محدوده شهری قرار داشت و تا چند سال آینده نیز مهلت بهره برداری داشت، ضمن رعایت شرایط و ضوابط ایمن سازی محیط موافقت شد.

وی گفت: سازمان صمت با امکان سنجی برای جایگزینی یکی از معادن مورد بررسی در شورای معادن استان، اقدام خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه ۳۹ معدن استان همدان به دلیل رکود بازار تعطیل هستند، تأکید کرد: امیدواریم با ساخت و ساز هایی که در حوزه مسکن انجام می شود این معادن نیز به چرخه فعالیت برگردند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ۲۰ معدن در استان دارای مشکلات اداری و قضایی هستند، افزود: ۱۸ معدن نیز پروانه بهره برداری آن ها خاتمه یافته است که باید هرچه سریع تر در راستای تمدید پروانه خود اقدام کنند.

وی گفت: معادنی در محدوده سد اکباتان وجود دارند که به شکل غیرمجاز فعالیت می کنند، پس از بررسی های کارشناسی اعضای شورای معادن، قرار شد جلوی فعالیت آن ها گرفته شود.

استاندار همدان تصریح کرد: مقرر شد جلسه ای با هدایت و نظارت استانداری و عضویت سازمان صمت، اداره کل محیط زیست، منابع طبیعی و منابع طبیعی برگزار شود تا ضوابط و شرایط برداشت از معادن بالای سد اکباتان را تعیین کنند.

قاسمی فرزاد افزود: معادن محدوده سد اکباتان مکلف می شوند تا در ازای برداشت از معادن و جلوگیری از تخریب محیط زیست توسط ناشی از بهره برداری معدن، طرح جنگل کاری و درخت کاری را انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید