229706

صادرات پراکنده آهن و فولاد/ خرید و فروش آهن و فولاد در ۶ ماه دوم امسال کاهشی شد

دنیای معدن: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: به دلیل شرایط جوی در پایان سال مصارف آهن و فولاد کاهش پیدا می کند بنابراین در ۶ ماه دوم سال خرید و فروش آهن و فولاد برای ساخت و ساز اُفت پیدا می کند.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا رستگار، درباره وضعیت خرید و فروش آهن و فولاد، گفت: به دلیل شرایط جوی در پایان سال مصارف آهن و فولاد کاهش پیدا می کند بنابراین در ۶ ماه دوم سال خرید و فروش آهن و فولاد برای ساخت و ساز اُفت پیدا می کند به طوری که بازار آهن و فولاد نسبت به ماه های دیگر سال رونقی ندارد.

وی افزود: در اسفند ماه سفارشات آهن و فولاد آغاز می شود تا مواد اولیه ساخت و ساز سال جدید را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در خصوص وضعیت بازار در دولت جدید، بیان کرد: باتوجه به اینکه هنوز تفکرات و رفتار دولت قبل در ساختار تصمیم گیری ها تأثیرگذار است، ولی با تغییر و تحولی که در وزارت صمت و ساختار اقتصادی کشور ایجاد شده تغییر نگرش و عملکرد را شاهد بوده ایم.

رستگار اظهار کرد: اشکالاتی را به عنوان بخش خصوصی با بورس کالا داشته ایم که شامل نحوه کشف قیمت بورس و موضوعاتی در خصوص عملکرد بورس است که تا کنون اصلاح نشده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید نمایندگی هایی به صورت ثابت در تصمیم گیری ها داشته باشند، ولی متاسفانه هنوز نماینده ای نداریم که در حوزه فولاد در نوع قیمت گذاری و مکانیزم قیمت گذاری در تصمیم گیری ها دخیل باشد و امیدواریم مسئولین و تصمیم گیران در تصمیمات این حوزه بخش خصوصی را در موضوعات و اظهارنظر ها مورد توجه قرار دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در خصوص وضعیت صادرات آهن و فولاد، گفت: در حال حاضر صادرات آهن و فولاد به صورت پراکنده انجام می شود.میزان

 

دیدگاهتان را بنویسید