229520

ابراهیم جمیلی:

تأمین ماشین آلات معدن و حل تعارضات این بخش با محیط زیست در اولویت دولت باشد

دنیای معدن: رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تأمین ماشین آلات معدن و حل تعارضات بخش معدن با محیط زیست را به عنوان اصلی ترین موانع تولید در این بخش بیان کرد که نیازمند برنامه ریزی دولت است.

به گزارش دنیای معدن، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به اینکه فعلا باید زمان بیشتری به دولت برای تحقق وعده هایش بدهیم و برای ارزیابی عملکرد و سیاست های آن زود است گفت: توصیه من به دولت اولویت بندی موانع تولید و برنامه ریزی برای حل این موانع بر اساس همان اولویت بندی است.

ابراهیم جمیلی افزود: برای حل بسیاری از موانع تولید نیاز به منابع کافی وجود دارد اما همه می دانیم در شرایط فعلی منابع موجود کفاف حل مشکلات را نمی دهد. بنابراین اگر دولت برای این موانع اولویت بندی نداشته باشد نمی توان انتظار حل مشکلات را داشت.

او با اشاره به اصلی ترین موانع تولید در بخش معدن بیان کرد: اولین اولویت تأمین ماشین آلات بخش معدن است. ماشین آلات بخش معدن دچار فرسایش شده و به دلیل تحریم ها امکان واردات ماشین آلات به روز وجود ندارد. این امر هزینه های تولیدات معدنی را افزایش داده و بهره وری را پایین آورده است.

جمیلی ادامه داد: دومین معضل در بخش معدن حل تعارضات این صنعت با محیط زیست است. لازم است این مشکلات و تعارضات در تفاهم نامه جدید کاهش داده شود. اگر این دو اولویت تا قبل از عید انجام شود موفقیت های خوبی خواهیم داشت.

او تأکید کرد: دولتمردان تا اینجا وعده های زیادی برای حل این مشکلات داده اند اما اینکه چقدر این وعده ها محقق خواهد شد معلوم نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید