229589

جعفری: در جلسه بررسی مدل پیشنهادی مرکز هوشمندی شریف اعلام کرد؛

تدوین نقشه راه همکاری واحدهای پژوهشی ایمیدرو با مشارکت دانشگاه شریف

دنیای معدن-رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: نقشه راه همکاری واحدهای پژوهش و توسعه فناوری ایمیدرو در راستای تقویت اکوسیستم استارتاپی کشور با مشارکت مرکز هوشمندی و رصدخانه فناوری و نوآوری صنایع معدنی شریف- ایمیدرو تدوین می شود.

به گزارش دنیای معدن،  وجیه ا... جعفری در جلسه ویدیو کنفرانسی بررسی طرح پژوهشی «مدل همکاری بین ارکان پژوهش و توسعه فناوری ایمیدرو در اکوسیستم استارتاپی کشور» با بیان این مطلب گفت: به دلیل کم رنگ دیده شدن ارتباط ارکان پژوهشی ایمیدرو به عنوان حمایت کننده از ایده های ارزش آفرین و استارت آپ های حوزه معدن و صنایع معدنی، استفاده مطلوبی از ظرفیت ها و پتانسیل ها ی موجود در این حوزه، نشده است.

وی ادامه داد: هدف ما از این طرح، تقویت ایده های ارزش آفرین و استارتاپ ها است و اینکه نقش هر یک از زیرمجموعه های ایمیدرو شامل مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی، مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و مراکز پژوهشی نوع سوم و سایر بخش ها بیرونی را برای توسعه فضای کسب و کار شرکت های استارتاپی مشخص کنیم.

برقراری همکاری یکپارچه با مراکز پژوهشی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه حمایت از پژوهش و فناوری را وظیفه خود می دانیم، تصریح کرد: با تدوین نقشه راه و تعریف چارچوب ها و دستورالعمل ها، می توانیم در قالب یک سیستم یکپارچه، امکانات مراکز تحقیقاتی ایمیدرو را برای توسعه فناوری شرکت های معدنی و صنایع معدنی مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی و مدل سازی کنیم که نه تنها خدمات این مراکز حوزه فعالیتی ایمیدرو را پوشش دهند، بلکه بخش خصوصی نیز بتواند وارد این فضای همکاری شود, به طوری که ایمیدرو در با بستر سازی مناسب، در حلقه همکاری – و نه رقابت و تقابل- با بخش خصوصی قرار گیرد.

نگاه کشوریه به مراکز پژوهشی ایمیدرو

جعفری با اشاره به اینکه ایمیدرو به عنوان یک نهاد حاکمیتی و نظارتی در حوزه های مختلف و از جمله بخش پژوهش و توسعه فناوری است، اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی ایمیدرو باید لوکوموتیو، بسترساز، توسعه دهنده و حرکت دهنده حوزه پژوهش و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور از جمله دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی باشد.

وی ادامه داد: ایمیدرو تنها در جایی که بخش خصوصی تمایل به اجرای طرح پژوهشی و ایجاد فناوری ندارد، باید با پذیرش ریسک منطقی، آن را به نتیجه برساند.

در این نشست، طرح پژوهشی « تدوین مدل همکاری بین ارکان پژوهش و توسعه فناوری ایمیدرو در اکوسیستم استارتاپی کشور» توسط طیبه صالحی، مدیر اجرایی مرکز هوشمندی و رصدخانه فناوری و نوآوری صنایع معدنی شریف- ایمیدرو ارائه شد.

طرحی برای تدوین نقشه راه و نظامنانه توسعه فناورانه ایمیدرو و شرکت ها

غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در این نشست گفت: طرحی برای توسعه فناورانه ستاد ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه و وابسته، تدوین کرده ایم و درصدد اجرای آن با استفاده از ظرفیت دانشگاه های کشور هستیم. برای این منظور، جلسات مختلفی با دانشگاه های مختلف برگزار کرده ایم.

وی افزود: این طرح در قالب یک نقشه راه و نظام نامه تدوین خواهد شد تا بتوانیم همه نیازهای مورد نظر را در زنجیره معدن از اکتشاف، استخراج و فرآوری در آن بگنجانیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید