225214

جعفری در مراسم تکریم و معارفه رئیس حراست ایمیدرو اعلام کرد:

راهبری ایمیدرو برای هدایت نقدینگی به سمت توسعه زیرساخت ها/ 6 میلیارد دلار به ارزش برجای ذخایر معدنی افزوده شد

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در تلاش برای مدیریت نقدینگی، به سمت توسعه زیرساخت ها و تقویت صنایع پایین دستی معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش دنیای معدن، راهبری ایمیدرو برای هدایت نقدینگی به سمت توسعه زیرساخت ها/ 6 میلیارد دلار به ارزش برجای ذخایر معدنی افزوده شد

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: امروزه با توجه به تجاربی که شرکت های بزرگ دارند، ایجاد کارخانه های جدید تولید محصولات معدنی اقدام پیچیده و دشواری نیست بلکه فراهم کردن امکاناتی همچون انرژی برق، گاز و آب و همچنین توسعه جاده و خط ریلی اهمیت وافر دارد.

جعفری در در حضور نماینده سازمان حراست کل کشور، رئیس مرکز حراست وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز معاونان و مدیران ایمیدرو سخن می گفت، ادامه داد: سیاست ایمیدرو تسهیل گری برای توسعه است و اکنون توسعه زیرساخت ها و تقویت صنایع پایین دستی برای تولید محصولات کیفی اولویت بالاتری برای کشور دارد.

وی با اشاره به برنامه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری در این حوزه گفت: تا افق 1404 این برنامه در دست اجرا است و ایمیدرو برای تسهیل در دستیابی به هدف فوق، راهبری ایجاد 12هزار مگاوات نیروگاه برق توسط شرکت های بزرگ را برعهده گرفته است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به موضوع اکتشاف اشاره کرد و گفت: از دهه اخیر که فعالیت های اکتشافی از سوی ایمیدرو سرعت گرفت شاهد شناسایی 6 میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شدیم.

وی افزود: اکتشافات انجام شده و ذخایر شناسایی شده در مناطق کم برخوردار مرکز و شرق کشور بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت های حوزه حراست اظهار داشت: این سازمان اقدامات خود در جهت شفاف سازی را معطوف به اصلاح ساختار و فرایندها کرده است.

جعفری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سال های اخیر ایمیدرو در جهت شفاف سازی، واگذاری سیستم استخراج و فروش محصولات به بخش خصوصی بوده است به طوری که ضمن کناره گیری دولت از اجرا، به تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و توسعه و در عین حال رصد، نظارت و مدیریت از سوی حوزه دولتی پرداخته است.

در پایان این مراسم با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، سازمان حراست کل کشور و رئیس مرکز حراست وزارت صنعت معدن و تجارت با اهدای لوحی از اقدامات عزت اله میرزایی تقدیر به عمل آمد و حکم مدیریت حراست محمد علی صوفی نیز به وی اعطا شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید