229082

معدن منیزیت در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید

دنیای معدن- معدن منیزیت با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۷ هزار تن در سومین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دنیای معدن، جواد قناعت روز پنجشنبه در ادامه سفر به سربیشه با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در مراسم آغاز عملیات بهره‌برداری از معدن منیزیت سپیدان در روستای بیمرز بخش مود حضور یافت.

ظرفیت استخراج سالانه منیزیت در این معدن ۷ هزار و ۸۴۰ تن است که با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی وارد مرحله بهره‌برداری شد.

منیزیت خام استخراج شده از این معدن در تهیه فرآورده‌های شیمیایی، اکسید منیزیم، فلز منیزیم، کود شیمیایی، ابریشم مصنوعی و صنایع کاغذسازی کاربرد دارد.

اشتغالزایی برای هفت نفر در این مرحله از مزایای افتتاح این واحد معدنی است.

همچنین امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی سربیشه بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۴۱ پروژه گازرسانی با مجموع اعتبار ۹۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌های گازرسانی به‌صورت متمرکز در روستای جنت آباد گلندر سربیشه برگزار شد و پروژه‌های گازرسانی به ۴۰ روستا با ۲۶۸ خانوار، ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی، واحدهای مسکن محرومان با ۳۹۸ خانوار و مسکن ملی با ۲۸ خانوار به بهره‌برداری رسید.

عملیات گازرسانی به ۱۰ روستا با ۴۷۵ نفر، چهار واحد تولیدی و صنعتی، پنج پاسگاه و سه برجک مرزی و یک بازارچه مرزی نیز آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی که روز پنجشنبه برای افتتاح طرح‌های عمرانی دهه فجر به سربیشه رفته است، در آیین کلنگ‌زنی طرح احداث واحد فرآوری کانسنگ مس معدن کوه خیری نیز حضور یافت و ۱۴ طرح بخش کشاورزی شهرستان سربیشه به‌طور همزمان با حضور جواد قناعت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

از مجموع پروژه‌های دهه فجر، هزار و ۲۸۴ پروژه با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان قابل افتتاح است.

دیروز (چهارشنبه) در دومین روز دهه فجر نیز پروژه‌های عمرانی منتخب شهرستان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید