229022

ساخت کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور در بیرجند آغاز شد

دنیای معدن- عملیات اجرایی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور به همت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی در دومین روز دهه فجر آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین گفت: پروژه احداث کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

مرتضی صفدری‌زاده افزود: مدت اجرای این پروژه ۲۴ ماه تعیین شده و تولید اولیه آن ۱۲۰ هزار تن فروسیلیس در سال است.

وی گفت: این کارخانه که به همت بخش خصوصی احداث می‌شود، زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را در فاز اول و ۱۸۰ نفر را تا پایان کار فراهم خواهد کرد.    

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در ادامه روند سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان توسط سرمایه‌گذاران را خوب ارزیابی کرد و گفت: پذیرای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های متعدد هستیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند از سال ۹۳ آغاز شد افزود: منطقه ویژه اقتصادی منطقه‌ای عام است که سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در آن سرمایه‌گذاری کنند و ما هم در تامین زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنیم.

صفدری‌زاده یکی از مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را معافیت‌های مالیاتی ۱۳ ساله ذکر کرد و گفت: ورود هر نوع مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بدون حقوق گمرکی، ورود تجهیزات ماشین‌آلات خط اعم از مستعمل بدون پرداخت عوارض گمرکی، صدور قبوض انبار تفکیکی و غیرقابل معامله بودن از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.

وی گفت: خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته‌ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی جز با همراهی بخش خصوصی امکان ندارد و فعال‌سازی و معرفی بخش خصوصی می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده قرار است ۲۰ تا ۳۰ درصد سهام این واحد به مردم و شهروندان استان واگذار شود.

همچنین امروز عملیات اجرایی پست برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان آغاز شد.

این پست برق با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و ۶۰ درصدی بخش خصوصی (منطقه ویژه اقتصادی بیرجند) اجرا می‌شود.

اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه که در راستای تقویت شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی اجرا می‌شود، ۱۳۰ میلیارد تومان است.

نصب ۲ دستگاه فیدر ۱۳۲ کیلو ولت در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام خواهد شد.

همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۵۲۲ پروژه با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

از مجموع پروژه‌های دهه فجر در این استان هزار و ۲۸۴ مورد با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲۳۸ پروژه شهری و روستایی با پیش‌بینی اعتبار ۲ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید