229072

خراسان جنوبی قطب معدنی طلای کشور می شود

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: چرخه کامل فرآوری طلا از معدن تا تولید شمش در استان فراهم شده است.

به گزارش دنیای معدن،«حجت ایمان طلب» معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهرک های تخصصی طلاسازی و فرآوری مس در خراسان جنوبی ایجاد می شود.

وی افزود: چرخه کامل فرآوری طلا از معدن تا شمش و مس از معدن تا مس کاتد در استان فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: از پنج محدوده طلایی شناسایی شده در استان دستگاه های فرآوری در سه معدن نصب شده که واح شادان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

ایمان طلب گفت: واحد فرآوری معدن طلای خونیک نیز تا ۱۸ ماه آینده وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه معادن طلا طی سال های اخیر در خراسان جنوبی شناسایی شده و اکتشافات در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با تلاش مضاف در این حوزه می توان به یکی از قطب های معدنی طلای کشور تبدیل شد.

استخراج سالانه ۵۱۱ هزار و ۹۴۰ تن سنگ معدن با سرمایه گذاری اولیه ۹۲۷ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد ۳۲ فقره گواهی کشف با میزان ذخیره قطعی ۳۵ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۹۷ تن، ذخیره احتمالی ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۱۷ تن در مساحت ۴۹۰ کیلومترمربع و با هزینه عملیات ۱۹۳ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال صادر شده است.

ایمان طلب با اشاره به کسب رتبه نخست دو سال پیاپی خراسان جنوبی در صدور پرانه اکتشاف کشور اظهار داشت: همچنین تعداد ۱۱۶ پروانه اکتشاف در مساحت هزار و ۳۲ کیلومترمربع با هزینه عملیات یک میلیون ۷۳ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال صادر شده است.

وی از صدور تعداد ۲۶ پروانه معدنی با ذخیره قطعی ۱۲ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۹۲۷ تن در مساحت ۳۳۳ هزار و ۴۹۹ کیلومترمربع از ابتدای سال خبر داد.

صدور ۳۲ فقره گواهی کشف با میزان ذخیره قطعی ۳۵ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۹۷ تن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از استخراج سالانه ۵۱۱ هزار و ۹۴۰ تن با سرمایه گذاری اولیه ۹۲۷ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال خبر داد و افزود: برای ۱۶۹ نفر نیز در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

ایمان طلب ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد ۷۱۶ فقره پروانه معدنی با سرمایه گذاری اولیه ۲۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۲ فقره گواهی کشف با میزان ذخیره قطعی ۳۵ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۹۷ تن، ذخیره احتمالی ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۱۷ تن در مساحت ۴۹۰ کیلومترمربع و با هزینه عملیات ۱۹۳ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال صادر شده است.

اشتغال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر از ابتدای سال

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعداد ۳۲۱ جواز تأسیس با سرمایه گذاری ۱۸۳ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال صادر و اشتغال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر نیز ابتدای سال فراهم شده است.

ایمان طلب افزود: از لحاظ تعداد جواز تأسیس ۲۰.۷ درصد، سرمایه گذاری ۵۴۱ درصد و اشتغال ۸۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

وی افزود: در حوزه صنعت نیز از ابتدای امسال ۴۳ پروانه بهره برداری صنعتی ایجادی در خراسان حنوبی صادر و با ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای هزار نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید