226921

چین رسما صنایع عناصر نادر خاکی (REE) را ادغام می کند

دنیای معدن: روز پنج شنبه تایید کرد که رگورلاتورهای چینی ادغام آن با سایر شرکت های دولتی فعال در حوزه عناصر نادر خاکی در یک شرکت بزرگ را تصویب کرده اند.

به گزارش دنیای معدن، پس از دریافت این مجوز، یک شرکت جدید تحت عنوان گروه عناصر نادر خاکی چین در 22 دسامبر در شهر Ganzhou استان جیانگشی تاسیس شد. این شرکت، شرکت های فعال در حوزه عناصر نادر خاکی با نام Big Six چین را ادغام خواهد کرد و تاثیر چین را بر قیمت های جهانی عناصر نادر خاکی افزایش می دهد.

این شرکت جدید دارای سرمایه ثبت شده 100 میلیون یوان معادل 15.69 میلیون دلار است و توسط کمیسیون نظارت و اداره دارایی های دولتی شورای دولتی با سهم 31.21 درصدی اداره خواهد شد.

باقیمانده سهامداران شامل شرکت چینی مین متالز (Minmetals) با سهم 20.33 درصد، شرکت آلومینیوم چین با سهم 20.33 درصد، عناصر نادر خاکی گانژو (Ganzhou) با سهم 20.33 درصد، گروه فناوری موسسه تحقیقات آهن و فولاد چین با سهم 3.9 درصد و گروه فناوری یویان (Youyan) با سهم 3.9 درصد است.سهم سرمایه متعهد شده هر سهامدار همان مقدار سهام آنها به میلیون یوان است.

فعالیت های این شرکت غول پیکر که گمان می رود بزرگترین شرکت عناصر نادر خاکی در جهان است کل زنجیره عرضه و تامین از بالادست تا پایین دست و از اکتشاف تا استخراج موادمعدنی تا ذوب، فرآوری، بازاریابی و صادرات عناصر نادر خاکی را پوشش خواهد داد.

این امر وابستگی جهانی به عرضه چین را افزایش می دهد به گونه ای که این کشور آسیایی در حال حاضر بیش از 80 درصد از ظرفیت جهانی فرآوری عناصر نادر خاکی را در اختیار دارد.

انتظار می رود این ادغام تلاش شرکت ها و دولت های غربی برای تنوع بخشیدن به زنجیره عرضه و تامین خودروهای الکتریکی خود را به دور از سلطه چین به چالش بکشد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید