226323

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در گفت و گوی اختصاصی با «دنیای معدن» اظهار کرد:

افزایش تولید « جهان فولاد سیرجان» علی رغم محدودیت های برقی

دنیای معدن - صبا نمایشی: جهان فولاد سیرجان در تلاش است با پروژه های توسعه ای میزان تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد را در سال های پیش رو افزایش دهد اما محدودیت های برقی و گازی می تواند تولید را تحت تاثیر قرار داده و محاسبات تولید را برهم زند.

علی عباسلو مدیرعامل جهان فولاد سیرجان  در گفت و گو با «دنیای معدن»‌،‌درباره آخرین وضعیت این مجموعه، اظهار کرد: خوشبختانه تولید در 8  ماهه اول سال با افزایش همراه بود، در بخش آهن اسفنجی و در بخش فولاد علی رغم محدودیت های برقی همکاران ما را در تلاش بودند تا این موضوع بر تولید اثر نداشته باشد اما به هر حال شاهد اندکی تاثیر در تولید شمش بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به ثبت  رکورد ماهانه 95 هزار تن این امکان وجود داشت که بتوانیم تولید شمش را نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش دهیم اما مسئله برق و محدودیت ها این امکان را از ما سلب کرد.

عباسلو درباره صادرات نیز، اضافه کرد: صادرات ما در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش داشته است و امسال در 8 ماهه حدود 150 هزار تن صادرات داشته ایم.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان همچمنین بیان کرد: ما در حوزه گاز نگرانی داریم و اگر شاهد قطعی گاز باشیم در تولید با مشکل همراه می شویم. اما این بار قطعی گاز می تواند بر آهن اسفنجی و شمش توامان تاثیر داشته باشد. درواقع زمانی که آهن اسفنجی تولید نشود  تولید شمش هم با چالش همراه می شود.

عباسلو درباره مدیریت بحران این موضوع به دنیای معدن گفت: ما مقداری آهن اسفنجی را انباشت کنیم  تا با مشکل جدی مواجه نشویم، اما مشخص نیست قطعی گاز چه مدت طول خواهد کشید. حتی ممکن است این کاهش برای فولادی ها انجام نشود.

وی همچنین با اشاره به عرضه در بورس تصریح کرد: خوب ما به بورس وارد شدیم، پس از عرضه اولیه حدود 38 درصد افزایش قیمت داشتیم اما ریزش های اخیر بازار سرمایه نیز بر سهام ما هم اثر گذار بوده است. البته باید به نکته اشاره داشت که سهم ما سهم بلند مدتی است و با توجه به اجرای پروژه های توسعه ای و افزایش ظرفیت آهن اسفنجی به میزان 4  برابر طی 3  سال پیش رو سهامی است که افرادی به دنبال سهامداری باید آن را خریداری کنند.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان  افزود: از سویی دیگر ما خود از سهم حمایت می کنیم، یعنی از 10 درصدی که عرضه شد تقریبا 5 درصد را شرکت های سرمایه گذاری خریداری کردند درنتیجه سهم شناور چندانی نداریم.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید