224864

به زودی آغاز می‌شود

عملیات توسعه‌ای اکتشاف «ومعادن» دراستان اردبیل

دنیای‌معدن: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به زودی عملیات پی‌جویی و اکتشاف سنگ‌آهن، آماده‌سازی و بهره‌برداری معادن مورد نیاز مجتمع فولاد اردبیل و سایر عناصر فلزی را در ۴ ناحیه از استان اردبیل به‌ویژه مناطق جنوبی استان آغاز می‌کند. بر همین اساس مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به همراه استاندار اردبیل، تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه همکاری‌ها میان استانداری اردبیل و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات منعقد کردند.

به گزارش دنیای معدن، در این جلسه امیرحسین نادری، مدیرعامل «ومعادن» با اشاره به راه‌اندازی فولاد در استان اردبیل گفت:  بخش معدن یکی از پایه‌های اصلی توسعه در صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود و اظهار امیدواری کرد که با اکتشافات جدید معدنی در اردبیل بتوان گام بلندی برای تحول اقتصادی و توسعه اشتغال در این استان برداشت. وی تصریح کرد: تیم‌های اکتشاف شرکت به سرعت کار روی این منطقه را آغاز کرده و امیدوار هستند که در بازه زمانی کمتر از یک سال به نتیجه دست یابند. نادری استان اردبیل را ازمناطق پر‌پتانسیل برای صنعتی شدن دانست. وی گفت: امیدواریم به موازات این اقدام، به زودی در این  منطقه سرمایه‌گذاری‌های جدیدی نیز صورت گیرد. نادری با اشاره به اینکه «ومعادن» دارای ۸ معدن سنگ‌آهن در کردستان و همدان است، افزود: طرح جامعی برای استخراج متناسب با همه این معادن داریم، اما برای انجام آنها به توسعه زیرساخت‌ها نیازمندیم. سید‌حامد‌ عاملی، استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درحوزه معدن تاکنون کار عمقی و کاملی  صورت نگرفته است  گفت: دنیا به بخش معدن نگاه ویژه‌ای دارد و سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی در این زمینه انجام می‌دهد.

وی غنای ایران در زمینه معدن را فرصتی بزرگ برای تولید ثروت دانست و افزود: با بررسی همه مطالعاتی که از سال ۹۲ در پهنه‌های  استان اردبیل صورت گرفته اطمینان داریم که منطقه واگذار شده به سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، دارای پتانسیل کافی در سنگ معدن، مس، پلی‌متال و طلا است. وی با اشاره به ظرفیت و انگیزه‌های بخش‌خصوصی گفت: پهنه‌های موجود در استان اردبیل  باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند تا عملیات اکتشاف پهنه‌ها برای دستیابی به ذخایر موجود در آنها  با سرعت بیشتری محقق شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید