224790

فلزات آلوده کننده ممکن است سبزتر از چیزی باشند که فکر می کنید!

دنیای معدن - بلومبرگ: براساس گزارش موسسه Citigroup اگر سهم آنها در تضعیف تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته شود، فلزات و حتی کثیف‌ترین گونه‌های دنیای قدیم آنها مانند فولاد، می‌توانند سبز در نظر گرفته شوند.

به گزارش دنیای معدن، برخلاف درایت متعارف، تحلیلگرانی شامل Max Layton دریافته اند که فلزاتی مانند مس، نیکل، آلومینیوم و فولاد می توانند گازهای گرم کننده جهانی را کاهش دهند، بر اساس اینکه چه مقدار از آنها برای ساخت توربین های بادی، وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری های جذب کربن مورد نیاز برای اقتصادهای تحت تاثیر برق استفاده شود.

این تحقیق به تولیدکنندگانی که با تصفیه زنجیره تامین خود دست و پنجه نرم می کنند، راهکار دیگری را برای حفظ تعداد فزاینده سرمایه گذاران با گرایش های زیست محیطی و اجتماعی ارائه می دهد. Layton می گوید این بدان معنا نیست که تلاش‌های کربن‌زدایی این صنایع باید کاهش یابد.

او در مصاحبه ای گفت: این موضوع حساسی است. این نتایج در اینجا واقعی هستند. در ارزیابی ها تاثیر آنها بر محیط زیست محدود است.

سیتی گروپ در سناریوی برقی کردن سریع دریافته که هر تن از 87 میلیارد تن فلزی که در 30 سال آینده مورد استفاده قرار می گیرد، انتشار گازهای گلخانه ای را به طور متوسط   حدود 9 تن کاهش می دهد. این موضوع نشان می دهد که تلاش های مبارزه با آلودگی برای کاهش تولید فلزات ممکن است در واقع به برنامه تضعیف تغییرات آب و هوایی آسیب برساند.

وی گفت: می‌توان با استفاده کمتر از فلزات، سیاره را کربن‌زدایی کرد، اما این امر مستلزم کاهش مصرف انرژی و رشد تولید ناخالص داخلی است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید