223573

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن تشریح کرد:

حرکت "ومعادن" روی ریل توسعه

دنیای معدن - محبوبه ناطق: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن درخصوص مهمترین طرح‌های توسعه‌ای این هلدینگ گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما، عرضه سهام شرکت تجلی در بازار سرمایه است که اولین شرکت سهامی عام پروژه‌محور کشور محسوب می‌شود و سهام آن با نماد «تجلی» با قیمت مناسبی دوم آذر در بورس عرضه خواهد شد.

 دکتر امیرحسین نادری افزود: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، اولین شرکت پروژه محور سهامی عام، قرار است حلقه‌ای برای اتصال مستقیم سهامداران حقیقی و پروژه‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی باشد.

نادری همچنین تصریح کرد: یک برنامه منسجم نیز برای سرمایه‌گذاری کلان در سه استان معدنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با مشارکت بزرگترین شرکتهای معدنی و صنعتی ازجمله گل گهر، چادرملو، گهرزمین و... با استفاده از توان تخصصی اولین شرکت سهامی عام پروژه یعنی تجلی توسعه معادن و فلزات با هدف تکمیل زنجیره تولید صنایع معدنی و فلزی به ویژه پلی متالها و توسعه صنایع معدنی در استانهای کمتر توسعه یافته طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه اظهار داشت: طرح توسعه‌ای مهم دیگر هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، راه‌اندازی واحد احیا و فولادسازی کردستان است؛ ازجمله احداث یک کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و علاوه ‌بر این، راه‌اندازی یک کارخانه ذوب و نورد یک میلیون تنی در فولاد کردستان در دست اقدام است. این دو طرح قرار است زنجیره تولید شرکت صبانور را در صنعت فولاد تا پایین‌دست یعنی ذوب و نورد تکمیل کنند.

نادری با اشاره به توسعه‌هایی که در مجموعه فولاد صبانور در حال اجرا است گفت: افزایش ظرفیت تولید کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی و تولید آهن اسفنجی از جمله طرح‌های توسعه‌ای صبانور است. ازجمله، پروژه صبا امید غرب خاورمیانه که متعلق به صبانور و تجلی است. در این پروژه، احداث یک کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت یک میلیون تن پیگیری می‌شود و تلاش می‌شود تا ابتدای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

نادری به تاسیس یک شرکت مختص اکتشافات اشاره کرد و افزود: این شرکت در قالب یک کنسرسیوم با بهره‌گیری از متخصصین توانمند و باتجربه در این زمینه تاسیس شده و با استفاده از تجهیزات کافی و به‌روز حفاری اکتشافی که به تازگی خریداری شده، آغاز به کار کرده است. به موازات اکتشافات این کنسرسیوم، به تکنسین‌های حفاری آموزش کار با دستگاه‌های جدید داده خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید