238385

افزایش ۹۰۰ هزار و یک میلیون تومانی حقوق بازنشستگان و کارمندان

دنیای معدن: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای بازنشستگان ­۹۰۰ هزار تومان به اضافه ۵ درصد و برای شاغلین ­یک میلیون تومان ­تصویب شد.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:­­ براساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه به صحن مجلس اعلام شد برای بازنشستگان ­۹۰۰ تومان به اضافه ۵ درصد به اضافه عائله مندی و حق اولاد، برای شاغلین ­یک میلیون ­به اضافه حق اولاد و عائله مندی و همچنین بحث فوق العاده ویژه‌‌ای ­است که ­دولت پیشنهاد داده بود باید تا ۳۵ درصد در اختیار دولت باشد و ­کمیسیون برنامه و بودجه­ اعلام کرد براساس ­­­قانون بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت کشوری تا ۵۰ درصد دولت می‌تواند با هفت هزار میلیارد تومان اعتبار تصمیم بگیرد و انجام دهد.

حاجی بابایی اضافه کرد: برای کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند ۳۰ درصد افزایش و همچنین به اعضای هیئت علمی  ۱۵ درصد اضافه شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه یادآور شد: برای بازنشستگان بر ضریب یک و دو در قانون آمده تأکید شد، برای شرکت‌های دولتی  نیز قرار شد بند یک اجرا بشود و همچنین حق اولاد، عائله مندی برای نهاد‌های غیر دولتی هم مصوب شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید