238049

تذکرات شفاهی| درخواست افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح

دنیای معدن: نماینده تبریز در مجلس گفت: نیروهای مسلح که نجیبانه کار می‌کنند و برای امنیت مردم به خیابان‌ها می‌آیند، باید مورد حمایت قرار گرفته و حقوق آنها نیز ترمیم شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه 27 مهر ماه) در تذکرات شفاهی خود به موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح ، وضعیت نابسامان بورس ، وضعیت معلمان مهرآفرین و وضعیت بیکاری جوانان پرداختند که در ادامه می‌خونید:

*سرمایه مردم در بورس به یک سوم رسیده است

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری گفت: هر ماه درصدی از حقوق بازنشستگان به عنوان سهم وام‌ها کسر می‌شود، اما به حساب بانک‌ها پرداخت نمی‌شود. این موضوع موجب نگرانی و ضرر بازنشستگان شده است.

وی در بخش دیگری از تذکر خود افزود: مردم به دعوت رئیس جمهور قبلی وارد بورس شدند و حدود 20 میلیون نفر از افراد کم درآمد جامعه از جمله دانشجویان، زنان خانه دار و کارگران سرمایه اندک خود را به بورس بردند، اما ارزش این سرمایه اکنون به یک سوم رسیده است، با این وجود سازمان بورس حاضر نیست اصل پول مردم را به آنها بازگرداند. این رفتارها سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد.

*حقوق کارکنان نیروهای مسلح باید ترمیم شود

بر اساس این گزارش، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز در تذکر شفاهی خود به دشمنان جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جوانان انقلاب اسلامی ایران همان کسانی هستند که شما را مأیوس کردند و از این به بعد نیز تمدن خود را با همین جوانان پیش خواهیم برد. ما جوانان را به خوبی می‌فهمیم و نقد آنها را می‌پذیریم و برای آن پاسخ داریم.

وی ضمن تشکر از مجلس و دولت بابت ترمیم حقوق به ویژه برای دانشگاهیان و نخبگان، قضات، نیروهای مسلح، کارکنان دولت و بازنشستگان تصریح کرد: عزیزان نیروهای مسلح که نجیبانه کار می‌کنند و برای امنیت مردم به خیابان‌ها می‌آیند، باید مورد حمایت قرار گرفته و حقوق آنها نیز ترمیم شود.

*مشکل بیکاری و نبود اشتغال جوانان را مأیوس کرده است

همچنین عبدالله ایزدپناه در جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر راه گفت: وضعیت راه‌های فرعی در حوزه انتخابیه به بحران تبدیل شده است، در گذشته وزیر راه و شهرسازی را برای بازدید از این راه ها دعوت کرده بودم و اکنون نیز این موضوع را مطرح می کنم تا شخصاً بازدید نمایند و به عمق نگرانی‌های اینجانب پی ببرند تا جان و مال مردم را نجات دهند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مشکل معلمان طرح مهرآفرین را هر چه سریع‌تر حل کنید.

نماینده ایذه در مجلس اظهار کرد: مشکل بیکاری و نبود اشتغال، جوانان منطقه را مأیوس کرده، لذا از رئیس جمهور درخواست دارم ظرفیت های اشتغال حوزه انتخابیه اینجانب را فعال نمایند. در یک سال گذشته جهت احداث پتروپالایش جلساتی در وزارت نفت برگزار شد که باید از وزیر تشکر و قدردانی کرد، اما اراده ای در زیرمجموعه وزارت نفت برای انجام کار وجود ندارد که انتظار می‌رود وزیر موانع لازم را بردارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید