227764

دلار در سراشیبی سقوط

دنیای معدن: جفری گاندلاچ، سرمایه‌گذار میلیاردر اوراق قرضه پیش‌بینی می‌کند که دلار سقوط خواهد کرد و باعث درخشش دیگر کالاها خواهد شد.

به گزارش «دنیای معدن» به نقل از یاهو فایننس، برخی انتظارات از فدرال رزرو موجب تقویت دلار آمریکا شد اما به گفته یک سرمایه‌گذار میلیاردر، آینده دلار آمریکا رنگ و امیدی نخواهد داشت.

جفری گاندلاچ، بنیان‌گذار یک شرکت سرمایه‌گذاری در لس‌آنجلس گفت: دیدگاه بلندمدت من در مورد دلار به شدت نزولی است. ما به دنبال کاهش ارزش دلار در نیمه دوم سال آینده و شاید در سال ۲۰۲۳ هستیم. دلار به دلیل مشکل کسری دوقلو (بدهی مالی و تراز تجاری) در ایالات‌متحده، به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: کاهشی‌شدن دلار آمریکا می‌تواند منجر به افزایش چندین دارایی شود که در ذیل ارائه شده است:

طلا

گاندلاچ می‌گوید: سرمایه‌گذاری در طلا پناهگاه امن اساسی در مقایسه با افزایش نرخ تورم در سایر کالاها محسوب می‌شود همچنین طلا سرمایه‌ای پایدار است. علاوه بر این، وی پیش‌بینی می‌کند که سقوط دلار آمریکا می‌تواند باعث درخشش دوباره این فلز گرانبها شود.

وی افزود: ثابت ماندن دلار در سال جاری سقفی برای طلا ایجاد کرده است اما وقتی پایین بیاید، طلا بالا خواهد رفت و از آنجایی که طلا را نمی‌توان مانند پول چاپ کرد می‌تواند محافظی در برابر تورم باشد البته برای سرمایه‌گذاری سهام معدن نیز سودآور خواهد بود.

گاندلاچ پیش‌بینی می‌کند که تورم در ماه‌های آینده به ۷ درصد افزایش یابد.

نقره

گاندلاچ طلا و نقره را به‌عنوان «یتیمان بازار کالا» می‌نامد. نقره در حال حاضر حدود ۲۲.۱۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود که بیش از ۵۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است. این فلز بسیار رسانا به‌طور گسترده در تولید پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود و یک جزء حیاتی در واحدهای کنترل الکتریکی بسیاری از وسایل نقلیه است.

سهام بازارهای نوظهور

بازار سهام ایالات‌متحده عملکرد بسیار خوبی داشته و اس‌اندپی ۵۰۰ در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

گاندلاچ عنوان کرد: نگاه بین‌المللی داشته باشید زیرا زمانی که دلار شروع به کاهش می‌کند، شاهد عملکرد فوق‌العاده سهام‌های غیرآمریکایی خواهید بود. زمانی که این اتفاق رخ دهد، بازارهای نوظهور عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت.

این بررسی فقط اطلاعاتی را ارائه می‌دهد و نباید به‌عنوان توصیه از آن استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید