223357

وضعیت بورس در ماه های آینده چطور خواهد بود؟

دنیای معدن- روند منفی بازار سرمایه، بسیاری از سرمایه گذاران را دچار ترس کرده و باعث خروج مقدار زیادی پول حقیقی از این بخش شده است. با این حال کارشناسان معتقدند که بورس تا پایان سال وضعیت خوبی پیدا خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه،  بیان کرده که بازار تا پایان سال روند صعودی خواهد داشت و به نظر سهامداران خرد در شرایط کنونی نباید برای فروش سهام خود عجله کنند. در حال حاضر مهم‌ترین ریسک کنونی بازار سرمایه فروش اوراق دولتی است. در صورتی که دلار به نرخ‌های بالاتری صعود کند بازار سال آینده روند صعودی خوبی خواهد داشت. بیگی معتقد است که با تدوام شرایط فعلی تا پایان سال جاری، شاخص کل بورس به رقمی بین 1.6 میلیون تا 1.8 میلیون واحد خواهد رسید.

در چنین شرایطی سهامداران چه کنند؟

احسان خاتونی داریان، دیگر کارشناس بازار سرمایه، در این شرایط به سهامداران توصیه کرده که در حال حاضر سهام خود را نفروشند. همچنین کسانی که قصد خرید سهام دارند مدتی صبر کنند تا نااطمینانی‌های بازار اندکی کاهش پیدا کند. سپس این افراد در هنگام خرید سهم علاوه بر ارزندگی آن، نقدشوندگی را هم در نظر بگیرند.

به نظر خاتونی سهام گروه فلزات رشد قیمتی کمتری داشتند و به نظر ارزنده‌تر هستند. ضمن اینکه در صنایع کوچک‌تر مثل لاستیک و پلاستیک، قند و شکر و داروسازی هم سهم‌هایی وجود دارند که بنیادی هستند و ارزندگی دارند. به نظر این کارشناس بازار سرمایه، کف شاخص کل روی عدد هزار و 300 واحد قرار خواهد گرفت و احتمالا از این مقدار پایین‌تر نمی‌آید./تجارت نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید