243833

ایجاد مولد اضطراری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریالی در ایرالکو اراک هدفگذاری شد

دنیای معدن - سرپرست مدیریت عامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: ایجاد مولد اضطراری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در ایرالکو اراک در راستای تامین بخشی از برق مصرفی خود و با حمایت دستگاه‌های خدمات‌رسان، هدفگذاری شد.

به گزارش دنیای معدن، «سید مهدی میراشرفی» عصر چهارشنبه در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، افزود: انتظار است در راستای تحقق شعار سال مورد و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهار تورم و رشد تولید، مسئولان امر در بخش دولتی و خصوصی تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: اکنون در کشور، تولید با چالش‌های متعدد مواجه است و این در حالی است که ۲ مؤلفه اصلی دولت رفاه، یعنی خدمتگزاری و پاسخگویی، در سایه حمایت از تولید محقق می‌شوند.

سرپرست مدیریت عامل شرکت آلومینیوم ایران اظهار کرد: تولید در ایرالکو وابسته به موارد متعددی است که واردات مواد اولیه، تأمین انرژی برق و تأمین ارز، از جمله مهمترین آنها است که با وجود تحریم‌های ظالمانه، مشکلات کاهش آمپر در فصل تابستان و مدت زمان طولانی تأمین ارز مورد نیاز، بروز معضلات بسیار جدی در راه تحقق و استمرار تولید این شرکت مادر صنعتی را شاهد هستیم.

میراشرفی ادامه داد: از سوی دیگر، مباحثی همچون جریمه‌ها، مالیات، تامین منابع انرژی، تولید را بسیار دشوار و پیچیده کرده و این در حالی است که تولیدکننده باید تنها دغدغه تولید و نه مسایل حاشیه‌ای و غیر مرتبط را داشته باشد.

سرپرست مدیریت عامل ایرالکو ضمن تاکید بر اینکه اهتمام شرکت آلومینیوم ایران همواره در کنار استمرار تولید و حفظ اشتغال پایدار، رعایت استانداردهای زیست محیطی است، خاطرنشان کرد: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همواره مورد توجه ویژه این واحد تولیدی است و عملکرد شرکت ایرالکو در خصوص انجام این مهم نسبت به دیگر شرکت‌های فعال استان مرکزی قابل توجه و پیشران است.

وی یکی دیگر از مسایل مهم صنایع بزرگ را مسائل زیست محیطی عنوان کرد و افزود: اقدامات متعددی در ایرالکو صورت گرفته که اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان مباحث زیست محیطی آن را تایید کرده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه صنعت به عنوان مولفه هویتی شهر مطرح است، گفت: در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، مجموعه مدیریت شهری و واحد تولیدی ایرالکو توقعاتی از هم دارند که انتظار است کمیته و کمیسیون‌های تخصصی در خصوص پسماند و عوارض آلایندگی و دیگر مباحث تشکیل و ایرالکو به عنوان سرمایه‌گذار همگام با مسئولیت‌های اجتماعی وارد عمل شود.

«پیمان عین القضاتی» افزود: هدف از این نشست مشترک، با نگرش مثبت و رویکرد فرهنگی، اجتماعی و تعامل دوجانبه است‌ و امید است با تحقق این مهم، به مردم اراک بیش از پیش، خدمت رسانی کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس یک مدل شهری، توسعه شهر همگام با صنعت است که مصداق آن در اراک است که باید بخشی از هویت اقتصادی و صنعتی اراک را نیز مدنظر ویژه قرار داد.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: حفظ حقوق شهروندی و توجه به مباحث زیست محیطی به عنوان رویکرد محوری پارلمان شهری مطرح است که این مهم باید مورد توجه ویژه این واحد تولیدی باشد.

عین القضاتی ادامه داد: در بحث مسئولیت اجتماعی باید فعالیت را به صورت شفاف تعریف و مباحث شهری را روی میز گذاشت و تعیین تکلیف مودیان بزرگ‌ مالیاتی نیز انجام شود، چرا که گردش اقتصادی باید به شهر اراک بازگردد.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهری، زیرساخت‌های لازم را برای چهار هزار کارکنان این شرکت فراهم کرده و انتظار است واحد تولیدی آلومینیوم‌سازی در بحث سرمایه‌گذاری اجتماعی و انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز ورود کند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: در خصوص بیان مشکلات مردم، صادقانه ورود و مطرح کنید تا مشکلات رفع و میزان رضایتمندی مردم حاصل شود.

عین القضاتی افزود: راه نجات مشکلات ایرالکو این است که مدیران صنعتی و تولید و نه سیاسی در راس کار باشند و این‌ مهم مد نظر ویژه باشد .

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان یار دوازدهم آلومینیوم مطرح هستند چرا که با تصویب و موافقت شورا، از سوی مجموعه مدیریت شهری، ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به شرکت آلومینیوم تزریق شد و دنبال این بودیم که اراک آسیایی شود و با حمایت از باشگاه ورزشی آلومینیوم، شاهد نشاط و امید آفرینی در شهر به ویژه برای جوانان باشیم.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: شعار سال به عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» است و باید مدنظر ویژه قرار گیرد و «شهر را با هم بسازیم» نیز شعار شورای ششم است که از ابتدا این مهم مورد توجه اعضا واقع شده است.

«سید وحید میرنظامی» افزود: در برخی ارگان‌ها واگرایی مدیریتی مشهود است در حالی که توجه به زیست بوم شهر برای همگان امری ضروری است و مدیریت شهر نیازمند تعامل و هم افزایی است.

وی با اشاره به اینکه از جمله مزیت‌های این واحد تولیدی، اشتغال زایی و تولید است، گفت: این شرکت تکالیف دیگری در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی دارد که انتظار است این مهم مدنظر ویژه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: امید است انتقال واحد آندسازی به شرکت کربن صنعت واقع در شهرک صنعتی خیرآباد در این دوره مدیریتی انجام شود، چرا که هوای پاک نیاز شهر و شهروندان است.

میرنظامی ادامه داد: وجه مشترک ایرالکو و شهرداری دریافت عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده است و این تصور ایجاد می‌شود که با این رقم می‌توان شهر را اداره کرد، برآورد کلی در خصوص احیای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، نیاز یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: بحث مالیات ارزش افزوده و ماده ۲۷ عوارض سبز مطرح است که پایش این مبحث با ما نیست و خارج از چارچوب قانون توقعی از این واحد تولیدی نیست، چرا که بر این امر واقف هستیم شرکت ایرالکو دغدغه تولید و پرداخت حقوق و ارایه خدمات به پرسنل را دارد اما انتظار است در خصوص پرداخت عوارض از سوی این واحد تولیدی به شهر تعامل و هم افزایی لازم صورت گیرد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: در بند( د) ماده ۵۴ قانون، در خصوص وصول بخشی از درآمدهای دولت مبنی بر پرداخت عوارض یک در هزار، این واحد تولیدی نسبت به توسعه فضای سبز پیشتاز است که باید با تعامل، کمربند سبز و فضای سبز اراک را بیش از پیش توسعه داد.

میرنظامی گفت: موضوع آمایش سرزمین در بخش صنعت، آنگونه که باید مورد توجه واقع نشده و می‌طلبد کمک کرد تا ایرالکو با رعایت مباحث به حیات خود ادامه دهد.

وی با بیان‌ اینکه باشگاه ایرالکو روح جدیدی میان جوانان ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: انتظار است بدنه مدیریتی ایرالکو در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مشارکت کنند تا بتوان گام‌های موثرتری در راستای رفع مشکلات مردم برداشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست با اشاره به رعایت مباحث زیست محیطی در این واحد تولیدی بیان کرد: ظرفیت شرکت ایرالکو در دنیا بی‌نظیر است که باید با بهره.گیری از توانمندی و پتانسیل نیروی انسانی در این واحد صنعتی گام‌های موثری در راستای رونق و شکوفایی تولید برداشت.

«حسن قربانی» تاکید کرد: ضایعات ایرالکو، مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده، باید تدابیر ویژه‌ای در راستای ساماندهی این مشکل اتخاذ کرد تا سلامت مردم را تهدید نکند.

وی، ایجاد و توسعه ۱۴۰ هکتار فضای سبز از سوی واحد تولیدی ایرالکو را اقوامی ارزنده دانست و افزود:

ایرالکو و مجموعه مدیدیت شهری یک خانواده هستند و امید است تعامل و همکاری لازم برای توسعه و آبادانی شهر صورت گیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اراک نیز بیان کرد: پیشنهاد می‌شود تفاهم نامه‌ای میان واحد تولیدی ایرالکو با شورای اسلامی شهر منعقد و کلیات مباحث در این تفاهم نامه قید شود، چرا که در این شرکت مسایل زیادی وجود دارد که درگیر مسایل شهری است و مجموعه مدیریت شهری نیز در این راستا با مباحثی مواجه است که نیازمند تعامل و هم افزایی دوجانبه است.

«محمد عسگری» با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی این واحد تولیدی گفت: شرکت ایرالکو اقدامات مناسبی در راستای انجام تکالیف اجتماعی خود انجام داده اما انتظار است در این راستا حوزه مدیریت شهری نیز ورود کرده و با تامین زمین فوتبال به ورزش این شهر کمک کند و در مقابل نیز، این واحد تولیدی در راستای رونق تولید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در این راستا تفاهمنامه‌ای منعقد نشده اما می‌توان تمام انتظارات دوجانبه در قالب این تفاهمنامه مکتوب و قید شود و جزئیات نیز در نشست‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: واحد تولیدی ایرالکو تنها صنعتی است که با تشکیل و حمایت از باشگاه ورزشی، نشاط و امید را به شهروندان به ویژه جوانان هدیه کرده است که جای تقدیر دارد.

«سید رضا قریشی» افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و تعامل و هم‌افزایی این واحد با مجموعه مدیدیت شهری می‌تواند در توسعه و رونق اقتصادی شهر مثمرثمر باشد.

وی تاکید کرد: انتظار است مسئولان شرکت ایرالکو نیز در شورای شهر حضور یابند و از این ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌گیری صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: اقدام واحد تولیدی ایرالکو در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به منظور تشکیل و مدیریت باشگاه آلومینیوم سازی اراک در راستای ایجاد شور و شعف میان جوانان همچنین در حوزه توسعه فضای سبز قابل تقدیر است که انتظار است پارک این مجموعه نیز در اسرع وقت بازگشایی تا عموم مردم بتوانند از ظرفیت این پارک بهره‌گیری کنند.

« علی چگینی» افزود: تولید برق و توسعه فضای سبز از سوی شرکت ایرالکو اقدام قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: به واسطه افزایش تعامل و همکاری، مدیدیت شهری به این واحد تولیدی خدمات ارایه می‌کند و با توجه به درآمد سه هزار میلیارد تومانی این شرکت انتظار است خدمات مناسبی به شهروندان ارایه شود تا شاهد توسعه، پیشرفت شهر، رفاه مردم و رونق تولید در این واحد تولیدی باشیم.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

 

  • حسن فراهانی ارسالی در پاسخ

    با سلام خدمت تمام کارکنان محترم و کارگران زحمت کش و مجموعه مدیریت محترم الومینیم اراک اگر فضای سبز اراک را گسترش دهید در چهار ضلع اراک غرب شرق شمال جنوب مطمئن باشید که الودگی هوای اراک بر طرف خواهد شد فقط وفقط وفقط با تجربه ای که بنده دارم مشگل الودگی هوای اراک نداشتن فضای سبز اطراف ان است تمام باغات اطراف اراک در چهار گوشه ان از بین رفتن و این باعث الودگی هوای اراک شده اگر بیایم به مردم مجوز ایجاد باغ با هزینه خودشان در اراضی خودشان در اطراف اراک بدهیم واز انها حمایت مالی بکنیم و یک برنامه مدون برای انها اراعه دهیم از طرف جهادو کشاورزی که برای انها در امد مالی هم داشته باشه مشگل الودگی هوای اراک حل خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید