238040

رشد تولید فولادی‌ها در نیمه نخست امسال

دنیای معدن: طبق آمار، در نیمه نخست امسال، روند افزایش تولید فولادی‌ها طی ماه‌های اخیر تا شهریور ماه ادامه یافت و در نهایت تولید صعودی مجموع شش ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرده است. مجموع تولید اقلام فولادی در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ تا ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش دنیای معدن، طبق  آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، تولید آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را معادل ۲۰ درصد داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع طویل فولادی آن‌هم به میزان ۹ درصد به خود اختصاص داده‌ است.

در مجموع طی این مدت مقاطع طویل فولادی تولید شده معادل پنج میلیون و ۷۹۰ هزار تن ثبت شده که نسبت به پنج میلیون و ۳۱۴ هزار تن تولیدی طی نیمه نخست ۱۴۰۰، رشد ۹ درصدی داشته است.

پس از آن ۱۰ میلیون و ۳۱۷ هزار تن محصولات فولادی و چهار میلیون و ۵۲۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی و تولید شده که به‌ترتیب تولید محصولات فولادی ۱۱ درصد و تولید مجموع مقاطع تخت فولادی ۱۴ درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در  شش ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ است. در نیمه نخست سال گذشته به ترتیب ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار تن محصولات فولادی و سه میلیون و ۹۶۷ هزار تن مقاطع تخت فولادی به تولید رسیده بود.

شمش فولاد (فولاد میانی) نیز با افزایش ۱۹ درصدی تولید از ۱۲ میلیون و ۹۹۴ هزار تن در مدت شش ماهه ابتدایی سال گذشته، به ۱۵ میلیون و ۳۹۵ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در نهایت نیز تولید آهن اسفنجی با بیشترین میزان افزایش تولید از ۱۴ میلیون و ۷۸۷ هزار تن طی مجموع شش ماه نخست ۱۴۰۰ به ۱۷ میلیون و ۶۹۲ هزار تن در نیمه نخست ۱۴۰۱ رسیده است که نشان از رشد ۲۰ درصدی تولید این محصول معدنی/ فولادی دارد.

همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است، مدیریت توزیع و محدودیت برق صنایع طی تابستان سال جاری موجب شد تا همچون تابستان سال گذشته، قطعی برق صنایع بزرگ همچون فولادی‌ها و سیمانی‌ها بر روند تولید تاثیرگذار نباشد و خللی از این حیث ایجاد نکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید