237002

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه معادن فسفات و بوکسیت لنده

دنیای معدن: معاون وزیر صمت بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه معادن فسفات و بوکسیت روستای قیام شهرستان لنده تاکید کرد.

 به گزارش دنیای معدن، معاون وزیر صمت و رییس هیات مدیره شرکت ایمیدور در لنده گفت: طرح معادن این شهرستان نیازمند توجه ویژه سازمان انرژی اتمی است و باید با اکتشافات بتوانیم بهره برداری لازم را ببریم.

وجیه الله جعفری با بیان اینکه بوکسیت یکی از اولویت‌های مهم کاری این وزارت خانه است افزود: در ٢٠ روز آینده سازمان انرژی اتمی رفع مشکلات معادن لنده را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی افزود: اکتشافات مورد توجه ویژه ما است، اما باید ظرفیت و میزان ذخیره معدن و توسعه منطقه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنده هم با اشاره به ضرورت بررسی مطالعات معادن بوکسیت و فسفات قیام گفت: طبق بررسی‌های کارشناسان و نتایج به دست آمده از طرح‌های مطالعاتی معادن فسفات قیام و بوکسید این معادن ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارند و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری شرکت ایمیدور در این معادن باشیم.

جلال دانش افزود: یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان توجه ویژه به معادن گچ طبی و صنعتی در شهرستان لنده است که با تحقق آن زمینه تولید و اشتغال جوانان این منطقه فراهم می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم گفت: معادن فسفات و بوکسیت لنده نیازمند یک همت جهادی است که امیدواریم در دستورکار ویژه دولت و شرکت ایمیدرو قرار گیرد.

حجت الاسلام موحد افزود: موضوع سرمایه گذاری و استخراج معادن فسفات و بوکسیت منطقه قیام در شهرستان لنده دو مطالبه مهم مردم است که می‌تواند باعث محرومیت در این شهرستان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید