235492

برنامه 188 میلیون دلاری ریوتینتو برای تولید آلومینیوم کم کربن در کانادا

دنیای معدن: شرکت معدنکار ریوتینتو از سرمایه گذاری این شرکت برای توسعه تولید بیلت آلومینیوم کم کربن در کانادا خبر داد. قرار است 188 میلیون دلار برای این روش تولید، در استان کِبِک سرمایه گذاری شود.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از وب سایتGreen Car Congress شرکت معدنکار ریوتینتو در حال سرمایه گذاری 188 میلیون دلاری به منظور رشد ظرفیت تولید بیلت آلومینیوم کم کربن در کارخانه ذوب آلما در ایالت کِبِک تا 202 هزار تن است.

منطقه سن ژان در کانادا مرکز مهمی برای بخش آلومینیوم ریوتینتو به شمار می رود و حدود نیمی از تولید جهانی آلومینیوم در این منطقه انجام می شود. یک پالایشگاه آلومینا، چهار کارخانه ذوب با مالکیت کامل، شش نیروگاه برق آبی، مرکز تحقیق و توسعه آرویدا (ARDC)، مرکز عملیاتی آلومینیوم، یک شبکه ریلی و همچنین یک بندر از جمله فعالیت های کنونی ریوتینتو در این منطقه است. این در حالی است که پالایشگاه و کارخانه های ذوب به طور کامل از انرژی آبی تامین می شوند.

مرکز ریخته گری موجود در کارخانه آلمای ریوتینتو به منظور استقرار تجهیزات جدید شامل دیگ ریخته گری و کوره ها توسعه خواهد یافت تا از این طریق بتوان بخش بیشتری از آلومینیوم تولید شده را به بیلت های با ارزش بالاتر تبدیل کرد. عملیات ساخت این بخش، پس از تکمیل جزئیات مهندسی و کارهای اولیه از ماه مه سال 2023 میلادی آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود در سه ماهه نخست سال 2025 میلادی راه اندازی شود.

رشد سالانه 3 درصدی محصولات اکستروژن

انتظار می رود انتقال انرژی و کربن زدایی منجر به رشد متوسط سالانه 3 درصدی تقاضای جهانی محصولات اکستروژن آلومینیوم تا 10 سال آینده شود.

این سرمایه گذاری علاوه بر تقویت زنجیره تامین در آمریکای شمالی به ریوتینتو اجازه می دهد تا حمایت بیشتری از رشد تولیدکنندگان مهم آمریکای شمالی برای تولید انواع محصولات با ارزش افزوده بالاتر انجام دهد تا بتوانند در صنایع خودروسازی و ساخت و ساز چابک تر و انعطاف پذیرتر عمل کنند.

انتظار می رود این سرمایه گذاری حدود 160میلیون دلار منافع اقتصادی برای کبک به همراه داشته باشد. ایجاد 40 شغل دائمی و حمایت از 770شغل موجود در کارخانه آلما از دیگر مزایای انجام این سرمایه گذاری است./ایمیدرو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید