234915

بازدید وزیر صمت از آلومینای جاجرم و تعدادی از واحدهای تولیدی خراسان شمالی

دنیای معدن: وزیر صمت طی سفری یک روزه به خراسان شمالی و با حضور در شهرستان شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه و مانه و سملقان از تعدادی از واحدهای تولیدی این استان بازدید کرد.

دکتر فاطمی امین با حضور در شهرستان اسفراین از واحدهای تولیدی آذین فورج، لوله گستر و مجتمع تولیدی فولاد بازدید کرد.

طی این سفر مشکلاتی که این واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند و نیازهای این واحدها برای وزیر صمت عنوان شد.

شرکت مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در سال ۱۳۷۰ با سرمایه‌گذاری  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان اسفراین تأسیس گردید. در حال حاضر مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین کارخانه فولاد آلیاژی خاورمیانه مشغول فعالیت می‌باشد.

شرکت آلومینای جاجرم که مهمترین واحد تولید کننده پودر آلومینا در ایران دیگر واحد تولیدی بود که امروز مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت.

علاوه بر آن طی امروز وزیر صمت در شهرک صنعتی آشخانه و گرمه نیز حضور یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از روند احداث کارخانه کاشی سمنگان در شهرستان مانه و سملقان نیز به عنوان اولین کارخانه کاشی در خراسان شمالی به صورت چهره به چهره پای صحبت های سرمایه گذار این پروژه نشست که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرمایه گذار این پروژه از عدم همکاری بانک های استان برای تکمیل پروژه خود گلایه داشت.

 وی همچنین در پایان در محل احداث کارخانه سیمان سمنگان حضور یافت؛ پروژه ای که توسط آستان قدس با وجود پیشرفت ۵۰ درصدی متوقف شده است.

این پروژه در صورت تکمیل با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان، ۷۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

 در این بازدید، سید محمد پاکمهر و محمد وحیدی نمایندگان ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس خواستار کمک وزیر صمت برای پیگیری تکمیل این پروژه توسط آستان قدس شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید