233490

همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار به‌کار خود پایان داد

دنیای معدن: با تقدیر از خدمات فعالان عرصه صنعت آلومینیوم، اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار عصر سه شنبه بکار خود پایان داد.

به گزارش دنیای معدن، شناسایی ظرفیت های زنجیره ارزش استخراج بوکسیت و تولید آلومینا و آلومینیوم هدف برگزاری اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار بود.

این همایش با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، تورج زارع مدیر عامل شرکت الومینای ایران، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، دست اندرکاران، کارشناسان، متخصصان و فعالان عرصه صنعت آلومینیوم کشور روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار شد.

تامین پایدار بوکسیت و توسعه زنجیره ارزش آلومینا و آلومینیوم، بررسی وضعیت ذخایر بوکسیت در ایران و چالشهای تامین مواد اولیه آن و ارائه روش‌های نوین اکتشاف استخراج و فرآوری بوکسیت سازگار با محیط زیست ازمهمترین محورهای این همایش بود.

همچنین استفاده از فناوری‌های نوین دوستدار محیط زیست در تولید آلومینا و آلومینیوم، بررسی مسئولیت اجتماعی شرکت های معدنی در اثر گذاری محورهای توسعه پایدار و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در زنجیره های تولید آلومینیوم از دیگر محورهای برگزاری این همایش در هتل المپیک تهران بود.

نقش آلومینا و آلومینیوم در توسعه صنایع پایین دستی، شرکت آلومینای ایران محور توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه و بررسی آخرین وضعیت آلومینیوم به عنوان فلز استراتژیک در قرن ۲۱ از دیگر محورهای برگزاری این همایش با حضور دست اندرکاران و متخصصان صنعت آلومینیوم کشور اعلام شده بود.

در این همایش ظرفیت های شرکت آلومینای ایران و آماده سازی بسترهای مورد نیاز برای فعالان این حوزه به منظور هم افزایی بیشتر و فرصت های فرآروی صنعت آلومینیوم و رفع موانع موجود برای تحق توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت.

همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی از تلاش ها و خدمات ۳ نفر از مسئولان روابط عمومی شرکت آلومینای ایران تقدیر شد.

در پایان این همایش با اهدای تندیس از خدمات و تلاش های ۱۲  نفر از متخصصان فعال در صنعت آلومینیوم قدردانی و در  میزگرد تخصصی با حضور رامین رفیعی، محمد عطایی و رضا کاکایی استادان دانشگاه شاهرود، شناسایی نواحی پر ریسک در معادن بوکسیت با استفاده از تصاویر ژئورفرنس توسط دکتر مرتضی جوادی و ژئوشیمی عناصر اصلی کمیاب و نادر خاکی در کانسار بوکسیتی جاجرم و مقایسه آن با ذخایر بوکسیتی زاگرس توسط خانم بتول تقی پور به صورت مجازی و شناسایی مناطق پتانسیل دار بوکسیت در شمال استان کرمان با استفاده از روش های تحلیل سلسله مراتبی توسط دکتر احمد تاری یوسف خانی در این همایش ارائه شد.

IMG-20220517-WA0115

دیدگاهتان را بنویسید