233487

تولیدشمش آلومینیوم در ایران سالانه به ۷۰۰ هزار تن رسیده است

دنیای معدن- رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: در حالی که سالانه در دنیا ۶۷ میلیون تن شمش آلومینیوم تولید می شود، تولید آن در ایران هم اکنون به ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

 به گزارش دنیای معدن، هوشنگ گودرزی در اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار افزود: این در حالی است که فقط یک شرکت در دبی سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آلومینیوم تولید کرده است.

وی اظهار داشت: آلومینیوم جزو اولین اقلامی بود که توسط آمریکا تحریم شد، زیرا به علت استفاده دوگانه در صنایع نظامی و صنایع غیرنظامی تولید آن  اهمیت زیادی دارد.

 رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اظهار داشت: با وجود تحریم ها کارخانه های داخلی موفق شدن بخشی از نیازهای کشور را تامین و حتی بخشی از تولیدات خود را صادر کنند.

 گودرزی به مشکلات بسیاری از صنایع پایین دستی آلومینیوم در صنایع پایین دستی کشوری اشاره کرو گفت: هم اکنون کمبودهای آلومینیوم در صنایعی که آلومینیوم مصرف می کنند تا حدودی برطرف شده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم اظهار داشت: صنایع بالادستی و پایین دستی در صنعت آلومینیوم آینده مشترکی دارند و سندیکای صنایع آلومینیوم نیز در تلاش است هر کجا که مشکلی به وجود آید که بتواند با ورود به آن مشکلات فعالان این عرصه را برطرف کند.

وی افزود: تمام تلاش ما در صنعت آلومینیوم این است که بتوانیم تولیدات خود را در این بخش صادر کنیم.

 رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم کشور اظهار داشت: در ۱۵ سال گذشته تولید آلومینیوم خام در ایران به ۲.۵ برابر افزایش یافته و هم اکنون سالانه ۷۰۰ هزار تن آلومینیوم خام در کشور تولید می شود.

وی گفت: در سند چشم انداز صنعت آلومینیوم تولید ما باید به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد و تنها سه سال فرصت داریم که بتوانیم برای تولید ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم در کشور ظرفیت سازی کنیم.

 وی افزود: طرح جامع آلومینیوم که هم اکنون در دست بررسی قرار گرفته است به زودی ارائه خواهد شد تا با نقشه راه بتوانیم ظرفیت‌های تولید صنعت آلومینیوم را در کشور بیش از پیش تقویت کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید