231887

کاهش قیمت مواد اولیه در گرو جهش تولید آلومینیوم/ صنایع پایین دستی با ظرفیت خوبی فعالیت می کنند

دنیای معدن: رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: تولید آلومینیوم بهتر از سال گذشته شده است و امیدواریم که افزایش تولید به کاهش قیمت مواد اولیه نیز کمک کند زیرا تأمین مواد اولیه اعم از آلومینا، آند و... جزء چالش هایی است که در صنعت آلومینیوم وجود دارد.

به گزارش دنیای معدن، هوشنگ گودرزی در گفت وگویی، در خصوص وضعیت تولید آلومینیوم، گفت: تولید آلومینیوم و تأمین صنایع پایین دستی با حضور مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) به عنوان یک تولیدکننده بزرگ داخلی، بهتر از سال گذشته شده است و امیدواریم که افزایش تولید به کاهش قیمت مواد اولیه نیز کمک کند.

وی افزود: تأمین مواد اولیه اعم از آلومینا، آند و... چالش هایی است که در صنعت آلومینیوم وجود دارد و بخش عظیمی از این مواد اولیه به کشور وارد می شود بنابراین بخشی از محصولات داخلی باید صادر شود و به جای پولی که بابت خرید مواد اولیه و ملزومات تولید می پردازیم باید بخشی از مواد را به صورت خام صادر کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز را برای کشور خریداری کنیم. رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران بیان کرد: برای تأمین آلومینا شرکت های مادر باید تلاش بیشتری شود.

گودرزی اظهار کرد: در حال حاضر صنایع پایین دستی با ظرفیت خوبی فعالیت می کنند، زیرا واردات به مقدار زیادی محدود شده و افزایش قیمت ارز به کاهش واردات کمک کرده است همچنین صنایع پایین دستی طی یک الی دو سال اخیر به ظرفیت خوبی دست یافتند و به دنبال توسعه و نوسازی هستند.

وی عنوان کرد: طی چند ماهه آخر سال ۱۴۰۰، تقاضای خارجی برای محصولات ایرانی افزایش پیدا کرد و این امر باعث توجه به کیفیت و افزایش مقدار تولید شده است همچنین امیدواری را در صنایع پایین دستی به وجود آورده است.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که صنایع پایین دستی با آن روبرو بوده جابجایی پول است. گودرزی خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۱ از نظر ظرفیت تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی وضعیت بهتری را داشته باشیم. میزان

 

دیدگاهتان را بنویسید