231758

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

پارسیان را به اولین شهر بدون بیکار تبدیل خواهیم کرد/به ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید باور دارم

دنیای معدن-هرمزگان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: هدف گذاری ما در سال ۱۴۰۱ ایجاد هزار شغل است. خوب می دانم از چه سخن می گویم وعده هزار تا شغل وعده سنگینی است و سرمایه زیادی می خواد ولی از طرفی خود و همکارانم را می شناسم و به شعار ما می توانیم، باور دارم.

به گزارش دنیای معدن، علامه صبح امروز (۱۶ فروردین ماه) در دیدار با مجموعه مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، افزود: امیدوارم بتوانیم با استناد به فرامین الهی و کتاب آسمانی در این ماه پرخیر و برکت در هر دو بعد زندگی شخصی و کاری به خوبی استفاده کنیم و در عمل شاهد تغییرات در خود و خدمت به کشورمان باشیم و از برکات این ماه مستفیض گردیم.

وی اظهار کرد: در ابتدای این نشست جا دارد یاد کنیم از شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون، شهدای انقلاب، شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و راه دانش و... اگر امروز ما در اینجا آسوده نشسته ایم بخاطر عزیزانی است که در مرزها از خاک وطن محافظت می کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه آسایش و آرامش امروزمان را مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: ما در منطقه ای واقع شده ایم که اطرافمان سراسر جنگ است و ناآرامی ولیکن در این سال ها با جان فشانی همین شهدا و با درایت مقام معظم رهبری کشور همواره در آسایش و آرامش بوده است.

وی تاکید کرد: در چند سال اخیر تاکید و رویکرد منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری ها، توجه خاص و ویژه به عنوان تولید می باشد زیرا تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در جهت توسعه و بهبود اقتصاد و استقلال کشور محسوب می شود و عدم توجه به آن، موجب هدر رفت فرصت های پیش روی ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی می شود. وقتی که در ۱۰۰ سال گذشته تحقیق و ارزیابی می کنیم و شرایط کنونی خودمان و دنیا را کنار هم میگذاریم به این نتیجه می رسیم که اگر ما در این سالها که از کشف نفت گذشته و مشغول فروش نفت،گاز و منابع عظیم این حوزه بودیم تولید را رونق می دادیم امروز خیلی از مشکلات اقتصادی را نداشتیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامیده شده است. تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را تولید دانست و تاکید کرد: وقتی که رهبری موضوعی را مطرح می کند این را بدانید که گذشته از بینشی عمیق یک کار کارشناسی کامل روی آن انجام شده و جای هیچ تردیدی در آن وجود ندارد،لذا ما باید این شعار را طریق راه خودمان در سال جاری قرار می دیم .ما این شعار را با یاری خدا و با وحدت و همدلی محقق خواهیم کرد و تحقق این شعار هدف نهایی امسال ماست.

علامه با اشاره به اینکه همکارانی که در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مشغول به کار هستند بایستی هر قدمی که برمی دارند و هر حرفی می زنند و هر اقدامی که انجام می دهند در جهت تحقق این شعار باشند درگیر حاشیه ها شدن را سمی برای پیشرفت خواند.

وی با اشاره به اینکه یک سال کنار هم بودیم و اکنون باید ارزیابی کنیم و نقاط ضعف و قوت مان را شناسایی کنیم، اظهار کرد: همانگونه که همگی واقفید سال گذشته، سال تولید،مانع زدایی و پشتیبانی ها بود لذا همه اقداماتی که ما در سال ۱۴۰۰ انجام دادیم یا در جهت مانع زدایی بوده یا در جهت پشتیبانی ها ( به عنوان مثال دو مشکلات مهم و اساسی این منطقه آب و برق بود،دو مقوله و موضوع بسیار پراهمیت در جهت سرمایه گذاری یعنی اگر این موانع برطرف شود، شاهد حجوم سرمایه گذاران خواهیم بود.ما ساعت های زیادی واقعا وقت گذاشتیم که سازمان را متقاعد کنیم که نیروگاه را در پارسیان احداث کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به قراردادهایی که بسته بودیم و تعهداتی که داده بودیم لزوم نیروگاه ضروری بود.به خاطر دارم روزی مهندس جعفری،رئیس هیات عامل ساعی و پرتلاش ایمیدرو در یکی از جلسات گفت: شما تعمدا رفتید سرمایه گذاری را تسهیل کردید و سرمایه گذاران زیادی را جذب کردید تا ما را جهت راه اندازی و احداث نیروگاه تحت فشار گذاشته و به خواسته تان دست یابید که من در جواب ایشان عرض کردم این هک یکی از راهکارهایی بود که من می دانستم و میتوانستم سازمان را مجاب به احداث این نیروگاه کنم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه اتفاق بزرگ صورت گرفت و سیصد میلیون یورو تصویب شد وامروز این پروژه عظیم اسناد آن تهیه گشته و وارد فاز اجرایی شده است، احداث نیروگاه هم برای منطقه مفید خواهد بود و هم برای شهرستان،لذا این اتفاق ،اتفاق بزرگی حتی برای غرب استان هرمزگان بود،سرمایه گذاری سیصد هزار یورویی، حدود ده هزار میلیارد تومانی با کلاس جهانی.

وی در ادامه با بیان اینکه بندرما مجوز نداشت و کشتی هایی که وارد می شد با هماهنگی بندرلنگه کار می کرد، مجوز صادر شد عزیزان ما در حوزه ی بنده خیلی زحمت کشیدن تا کشتی هایی که به اینجا میایند به نام خود پارسیان سامانه ی بین المللی ثبت شوند.موضوع مهم دیگر بحث اخذ مجوز رویه های گمرکی بود که در آخرین روزهای سال گذشته این اتفاق خوب رخ داد و ما اکنون با گرفتن مجوز بندر و رویه ها،صادرات واردات را می تونیم به صورت کامل انجام دهیم، اینها هم میتواند به عنوان پشتیبان تولید باشند هم به عنوان زدودن موانع تولید

وی با اشاره به اینکه وقتی بنده به مدیریت این منطقه منصوب شدم به یاد دارید ما هیچ پروژه ی عمرانی نداشتیم،کلا سه تا قرارداد بود که متاسفانه هر سه آنها نیز متوقف شده بود ولی امروز ۱۴ پروژه فعال داریم، ۱۴ تا پروژه ای که به همت و همدلی شما پیشرفت فیزیکی خوبی هم داشته اند، برخی از پروژه هامون به اتمام و برخی دیگر در حال قرارداد هستیم.

علامه بیان کرد: امسال از همین ابتدا ما ماهیانه قرارداد داریم و باید خودمان را برای یک جهش فوق العاده در منطقه ی ویژه ی اقتصادی پارسیان آماده کنیم،منطقه ای که دیگر مثل سابق غریب نیست و ما دیگر شاهداین غربت نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما در سال ۱۴۰۱ ایجاد هزار شغل است. خوب می دانم از چه سخن می گویم وعده هزار تا شغل وعده سنگینی است و سرمایه زیادی می خواد ولی از طرفی خود و همکارانم را می شناسم و به شعار ما می توانیم، باور دارم و از صمیم قلب معتقدم همانگونه که در سال قبل خالق اتفاقات خوبی بودین درسال ۱۴۰۱ هم به خواست خدا و با همدلی شما این اتفاقات خوب ادامه خواهد داشت و شاهد سالی فوق العاده برای این منطقه خواهیم بود.

علامه اشتغال جوانان را هدفی شیرین برای خود و همکاران دانست و بیان کرد: با استقرار صنایع پارسیان را به اولین شهر بدون بیکار تبدیل خواهیم کرد. این اتفاق دست یافتنی است و تلاش می کنیم که به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وی همکاری و همدلی را رمز موفقیت مجموعه منطقه ویژه ذکر کرد و افزود: اتفاقی که در پایان سال گذشته در بحث غذا رخ داد گرچه قانونی بود ولی بدون هماهنگی من رخ داده و قطعاً معتقدم تصمیمات بهتری می توانست گرفته شود و باعث ناراحتی پرسنل نشود ولی این اتفاق رخ داده بود و من به عنوان مدیر عامل وظیفه داشتم آن را جمع کنم و این کار را کردم و از منابع دیگر جبران کردم که مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نبود ساختار اداری را یکی از مهمترین مشکلات منطقه ویژه پیش از آمدنش دانست و عنوان کرد: برای خارج کردن منطقه از ساختار هیاتی و فرد محور، بحث استاندارسازی را با همه مشکلات و مقاومت ها آغاز کردیم و با اخذ چهار گواهینامه مختلف امروز میتوانیم ادعا کنیم منطقه ویژه صاحب ساختار شده و با بیرون رفتن افراد منطقه و سیستم راه خودش را ادامه خواهد داد.

وی تعطیلی دفتر تهران و اصرار به حضور همه مدیران در سایت را از عوامل موفقیت منطقه برشمرد و گفت: من بیشترین حضور در سایت و منطقه را داشتم برای اینکه بتوانم منطقه ویژه را به هدفش نزدیک کنم، منطقه ای که ۱۳ سال از تاسیس آن گذشته بود ولی فقط دویست نفر پرسنل داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تاکید کرد ما باید اول خودمان را بشناسیم و بدانیم در کجا داریم، بدون تعارف ما یک گنج بزرگ را بنام منطقه ویژه در اختیار داریم ولی قدرش را نمی دانیم هرکدام از ما باید از توانایی هامون استفاده کنیم. از حاشیه ها دوری کنیم و نگذاریم عده ای با ایجاد حاشیه جلو پیشرفت این منطقه را بگیرند، باید به این باور برسیم که می توانیم. همانگونه که سال گذشته توانستیم این منطقه را از رکود خارج کنیم و جشن پایان رکود را برگزار کنیم ان شاءالله امسال جشن پایان بیکاری در شهرستان را جشن بگیریم.

علامه عنوان کرد: سه جایزه ی مهم ملی گرفتیم و این خیلی مهم بود. جایزه بهره وری و جایزه آغازگران و جایزه خانه برتر کارگری از وزیر در پایان سال، ما سه گواهی ممیزی ارزشمن و بین المللی اخذ کردیم.

وی تاکید کرد: تلاشمان است که منطقه ویژه را به جایگاه واقعی اش برسانیم، درحوزه ی آموزش اتفاقات بسیار خوبی افتاد، امسال هم ما تمام تلاشمان این باشد که این اتفاق خوب ادامه داشته باشد.از واحد آموزش، معاونت مالی اداری که واقعا تلاش زیادی کردند که منجر به کسب جوایز شد و از تک تک ها معاونت ها و واحدها تقدیر و تشکر می کنم، در حوزه ی فنی مهندسی نزدیک بیست تا پروژه هم مطالعاتش انجام شد هم مناقصه برگزار شد و هم اجرا شد ولی ما امسال هزار میلیارد تومن تخصیص داشتیم که تقریبا چهارصد میلیارد در پروژه های زیرساختی هزینه شد که جا دارد از معاونت مهندسی و واحدهای زیر نظر تقدیر کنیم.

علامه ادامه داد: شاید به بندر بیشتر پول داده باشیم، اینکه در یک سال سه تا اسکله ساخته شد بخاطر این بود که بالاخره رفتیم پول هایی را آزاد کردیمریال تسهیلات گرفتیم. از معاونت پایانه های دریایی و واحد بندر تشکر می کنم، تقریبا اهداف سال ۱۴۰۰ محقق شد. در حوزه ی بندر غیر از پست اسکله افتتاح شده دو پست اسکله امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل اظهار کرد: در پایان جا دارد از از استاندار هرمزگان که هفته ی قبل از سال ما خدمتشان بودیم شش تا از اداره کل ها را وی هماهنگ کرد تا برویم و مواردی که شاید قریب به دو سال دنبالش بودیم و به نتیجه نمی رسیدم، همان روز به نتیجه رسیدیم. تشکر ویژه داریم از نماینده غرب هرمزگان که واقعا پیگیر همه امورات این منطقه بود. همین بحث رویه های گمرکی اگر وی ورود نمی رد شاید موفق نمی شدیم که با ورود جباری توانستیم این رویه را اخذ کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید