225679

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

دنیای معدن: مدیر مجتمع آلومینای ایران واقع در جاجرم خراسان شمالی گفت: باتوجه به محدود شدن مصرف گاز در صنایع ذخیره سازی مازوت به عنوان سوخت دوم در این واحد تولیدی انجام می شود و انتظار می رود مجوز برای ذخیره این فرآورده به میزان نیاز ۴۰ روز داده شود.

به گزارش دنیای معدن، امیر تردال روز یکشنبه اظهار داشت: اکنون مجوز برای ذخیره سازی مازوت مورد نیاز برای ۱۵ روز  داده شده است اما درخواست ما این است که بتوانیم مازوت مورد نیاز برای ۴۰ روز ذخیره سازی کنیم.

وی افزود: برای فعالیت زمستانه، درخواست شده تا ۱۱ هزار مترمکعب مازوت تامین کنیم که تاکنون با تامین و ذخیره سازی پنج هزار مترمکعب مازوت موافقت و  ۲ هزار و ۶۷۰ مترمکعب از این سوخت تامین و ذخیره سازی شده است.

تردال با بیان اینکه سال پیش محدودیت گاز باعث افت قابل ملاحظه ای در تولید محصول در این مجتمع شد اظهار داشت: سرما و افت دمای هوا سبب شده تا گاز صنایع محدود شود و از ابتدای پاییز امسال گاز طبیعی این واحد تولیدی در چند نوبت محدود شده است.  

وی با اشاره به اینکه نیاز این واحد تولیدی به سوخت مازوت روزانه ۴۰۰ مترمکب و نیاز به گاز طبیعی ساعتی ۲۰ هزار مترمکعب است گفت: از سال گذشته پیگیری های زیادی برای مشکلات ناشی از قطع گاز انجام شده است و امید می رود مجوز برای تامین مازوت به میزان نیاز ۴۰ روز داده شود.

تردال افزود: تعطیلی و یا توقف بخشی از فعالیت واحد آلومینا موجب خسران برای اقتصاد کشور و نگران هستیم که در زمستان بدلیل قطع و کاهش گاز اختصاص یافته، کاهش شدید تولید داشته باشیم.  

مدیر مجتمع آلومینای ایران گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات در آلومینا به گونه‌ای است که فعالیت آن باید به صورت مستمر باشد. در صورت تعطیلی آلومینا راه‌اندازی مجدد آن بسیار هزینه‌ بر  بوده و شاید غیرممکن باشد.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است.

این مجتمع صنعتی، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون سه هزار و ۵۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم داشته است. 

2019112612369562

دیدگاهتان را بنویسید