243819

روابط عمومی‌ها؛ فرماندهان جهاد تبیین و پشتیبانان خطوط تولید

دنیای معدن: روابط عمومی به‌عنوان نهادی پشتیبان، رسالت مهم و سرنوشت‌ساز اطلاع‌رسانی، اقناع افکار عمومی و تبیین خدمات ارائه‌شده در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها را بر عهده دارد. ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم، «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» نام‌گذاری شده و نام‌گذاری این روز مؤید جایگاه، نقش و تأثیرگذاری منحصربه‌فرد روابط عمومی در جامعه است.

به گزارش دنیای معدن، نقش، جایگاه و اثربخشی روابط عمومی در دنیای ارتباطات کنونی و با گسترش وسایل و فناوری‌های نوین ارتباطی، نقشی مانا، استراتژیک و اثرگذار است و این مسئله در سازمان‌های تولیدی و دانش‌محور، اهمیتی دوچندان می‌یابد؛ به‌گونه‌ای که روابط عمومی به‌عنوان نهادی پشتیبان، رسالت مهم و سرنوشت‌ساز اطلاع‌رسانی، اقناع افکار عمومی و تبیین خدمات ارائه‌شده در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها را بر عهده دارد.

در قرنی به سر می‌بریم که ارتباطات مهم‌ترین ابزار تأثیرگذاری بر ذهن، فکر و خِرد فردی و جمعی است و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی بیش از سایر نهادهای اجتماعی مؤثر و جریان‌سازند.

در چنین شرایطی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی برای بقا و تداوم حیات و تثبیت جایگاه خود در بازار، نیازمند توسعه ارتباطات درون و برون‌سازمانی و تحکیم مشروعیت و مقبولیت سازمان در افکار عمومی هستند و روابط عمومی با جریان‌سازی، پایش و هدایت افکار عمومی و تسهیل مناسبات، عنصری حیاتی برای تعریف، تفسیر، توضیح و تبیین سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهاست و قطع به‌یقین بخش زیادی از توفیق هر سازمان در دست‌یابی به اهداف متأثر از عملکرد روابط عمومی است.

جهاد تبیین دغدغه‌ای اساسی است که همواره از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به‌عنوان فریضه‌ای مهم و ضروری توصیه‌شده و در این خصوص انتظار از روابط عمومی‌ها دوچندان است. به نظر می‌رسد؛ رویه‌ها و شیوه‌های اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی که در گذشته مورداستفاده قرارگرفته دیگر چندان کارگشا نیست و لازم است با بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های نوین ارتباطی، تبلیغاتی و روابط عمومی، خدمات فعالان و خدمت‌گزاران عرصه تولید در راستای اطلاع‌رسانی عملکرد ِ خوبِ سازمان‌های موفق معرفی و تبیین شود.

بدون شک توفیق در عرصه تولید در کنار دیگر بایسته‌ها، مستلزم وجود روابط عمومی توانمند با افق دید وسیع برای رصد و پایش مسائل است که بسان مکمل ارکان رونق تولید، در گردش اطلاعات، شناخت مطالبات و نیازهای گروه‌های ذی‌نفعان نقش‌آفرینی کند و با پاسخ‌گویی به‌هنگام، دستاوردها را به جامعه انعکاس دهد و بازویی قدرتمند در پیشبرد اهداف متعالی شرکت و سازمان باشد.

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان نهاد اطلاع‌رسان و پشتیبانِ شرکتی موفق در عرصه تولید که نگین ارزشمند صنعت و اقتصاد میهن اسلامی است، رسالت ذاتی خود را اتخاذ تدابیر هوشمندانه، خردمندانه و تخصص‌محور برای معرفی فولاد مبارکه به‌عنوان مولود پرافتخار و غرورآفرین ایران اسلامی می‌داند که ضمن صیانت از جایگاه شرکت و همکاران پرتلاش، در ترویج روحیه امیدواری، همدلی و نشاط جامعه کوشیده و تلاش می‌کند سطح سرمایه اجتماعی این شرکت و اعتماد عمومی را ارتقا بخشد.

۲۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم ایران اسلامی «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» نام‌گذاری شده و نام‌گذاری این روز مؤید جایگاه، نقش و تأثیرگذاری منحصربه‌فرد روابط عمومی در جامعه است؛ در شرایطی که تلاش نظام سلطه بر تضعیف روحیه مردم و تخریب اذهان عمومی در خصوص عملکرد نظام و کارگزاران اسلامی است، نخبگان، دلسوزان و متخصصان بسیاری دل درگرو پیشرفت و تعالی این کشور نهاده‌اند و تنها در حوزه صنعت فولاد، ایران اسلامی هم‌اکنون در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد جهان قرار دارد و توفیقات فراوان در اشتغال‌زایی صدها هزار نفر و ابتکارات، نوآوری‌ها و تولیدات فراوان، مؤید این نکته است که کارهای بسیاری در راه پیشرفت کشور انجام‌شده که بخش اصلی رسالت انعکاس این دستاوردها و مقابله با غرض‌ورزی‌های رسانه‌های نظام سلطه بر عهده روابط عمومی‌هاست.

جا دارد از تلاش‌های همکاران خدوم، پرتلاش، زحمت‌کش و فعال روابط‌عمومی گروه فولاد مبارکه که با همت، اراده، تخصص و تدبیر خود، نقش ویژه‌ای در دست‌یابی به اهداف و سیاست‌های گروه و حرکت در راستای جهاد تبیین بر عهده‌دارند، قدردانی نماییم.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

 

دیدگاهتان را بنویسید