243502

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد؛

افزایش ۸ درصدی تولید پتاس در سال ۱۴۰۱

دنیای معدن: مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه سال ۱۴۰۱ در تولید پتاس خبر داد و گفت: در برنامه تولید سال ۱۴۰۱، تولید ۴۰ هزار تن پتاس در نظر گرفته شده بود که به صورت ۱۰۰ درصدی به این هدف دست یافتیم.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی ایمپاسکو، سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در مقایسه عملکرد این مجتمع در امر تولید بین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: در سال ۱۴۰۱، موفق به تولید ۴۰ هزار تن پتاس طبق برنامه شدیم که این خود بیانگر افزایش ۸ درصدی نسبت به تولید سال گذشته است.

وی همچنین عنوان کرد در بخش استخراج ماده معدنی هم ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب ماده معدنی استخراج کردیم که به معنای تحقق حدود ۹۴ درصدی برنامه استخراج سال ۱۴۰۱ است که استخراج ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی را پیش بینی کرده بود.

شهامی تصریح کرد: برنامه سال ۱۴۰۱ مجتمع در تولید نمک صنعتی ۲ میلیون مترمکعب بود و مجتمع موفق به تولید بیش از یک میلیون و هشتصد هزار  متر مکعب نمک صنعتی شد که بیانگر تحقق بیش از ۹۱ درصدی برنامه سال ۱۴۰۱ است.

وی همچنین از پیشتازی ۱۱۰ درصدی استحصال کارنالیت خوراک کارخانه پتاس نسبت به برنامه خبر داد و عنوان کرد: در برنامه عملکرد سال ۱۴۰۱، استحصال کارنالیت ۳۰۰ هزار تن در نظر گرفته شده بود که ما با استحصال بیش از ۳۳۰ هزار تن کارنالیت در سال گذشته، افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ هم به ثبت رساندیم.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از جمله اقدامات سال گذشته به شروع عملیات ساخت استخرهای تبخیر خورشیدی به وسعت ۱۳ کیلومتر مربع، اتمام ساخت سیل بند به طول ۷ کیلومتر و ... خبر داد.

وی درباره پروژه تولید ۱۰۰ هزار تن پتاس از پلایای ترود و پلایای میانی عنوان کرد: این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۲۳ درصد پیشرفته داشته که طبق برنامه، تولید پتاس از سال ۱۴۰۶ آغاز و به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

شهامی همچنین در رابطه با توسعه گردشگری در مجتمع پتاس نیز توضیح داد: توسعه گردشگری در این مجتمع از جمله تعهدات سرمایه‌گذار است که مقرر شده تا سرمایه‌گذار، طرح جامع گردشگری مجتمع پتاس خور و بیابانک را تا سال ۱۴۰۴ تکمیل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید