231492

یادداشت معاون خرید شرکت فولاد مبارکه؛

الزام جهش تولید دانش‌بنیان در صنایع فولادی

دنیای معدن: جهش تولید دانش بنیان در صنایع فولادی با ایجاد تحول در زیرساخت‌های ریلی کشور می‌تواند اقتصاد مقاومتی را هدفمند دنبال کند.

 مصطفی عطایی‌پور، معاون خرید شرکت فولاد مبارکه: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه در پیام نوروزی خود شعار سال را با تاکید بر «تولید» با دو محور تعیین کننده «دانش‌بنیان» و «اشتغال‌آفرین» اعلام کردند. تولید ملی به واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی کشور است و بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که همواره محور تولید و اشتغال‌زایی در صنایع مادر معنای واقعی می‌یابد و بقاء صنایع تولیدی در توسعه و افزایش سطح دانش و تکنولوژی است.

شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از مهمترین صنایع فولادی کشور همواره نقش مرکزی و استراتژیک خود را در دهه‌های گذشته در مسیر تولید ملی به خوبی‌ ایفا کرده است و امروزه با نگاهی پیشرو در اقتصاد کشور، کماکان بر روی تولید دانش‌بنیان با رویکرد اقتصادی که راهبرد اصلی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است را هدف‌گذاری کرده است تا فصل جدیدی از نانوشته‌های خود را به منصه ظهور بگذارد.

موتور محرک صنایع پیشرو، نیازمند تحول و تقویت زیرساخت‌های کشور است. نقش محوری این تحول با سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، حمل و نقل اعم از ریلی و زمینی، اسکله‌ها و ... امکان‌پذیر خواهد بود تا فولاد کشور عزیزمان به یاری خداوند به چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ دست یابد و تحقق این هدف‌گذاری مهم در گرو برنامه‌ریزی صحیح، فراهم کردن مواد اولیه همچون سنگ‌آهن، گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی است تا زنجیره متوازن در صنعت فولاد توسعه یابد.

انتخاب شعار سال توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی و تاکید بر تولید دانش‌بنیان که با اشتغال‌آفرینی همراه خواهد بود با همت و تلاش فعالان در حوزه تولید ملی محقق می‌شود و شرکت فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای تحقق شعار سال عزم خود را جزم کرده است چراکه جهش تولید دانش بنیان الزام و ضرورت واحدهای صنعتی مادر و پیشرو در کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید