221495

جایگاه روابط عمومی‌های ارزشمند در تعامل با رسانه‌ها

دنیای معدن-محبوبه ناطق: تحولات صورت گرفته در قالب مدیاهای گوناگون، نظامهای ارتباطی نوینی را شکل داده که بر فضای تعاملی انسان و سازمان اثر گذاشته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند انتقال دانش در کشوری که دارای وسعت زیاد، کارخانجات بزرگ و هلدینگ‌های عظیم است به صورت یک رکن اساسی نمی‌تواند بی‌توجه به افکار عمومی و اقناع مصرف‌کنندگان باشد.

در این شرایط مدیران ارشد ناچار و ملزم به درنظر گرفتن روابط عمومی‌های قوی و دارای تعامل بالا با رسانه‌ها هستند و دیگر نمی‌توانند به مانند گذشته صددرصد تصمیم‌گیرنده مجموعه تحت مدیریتشان باشند در حقیقت با استفاده از روابط عمومی‌های کارآمد می‌توانند شرکتهای کارآمد بسازند و اهداف مورد نظر سازمان را پیش ببرند.


در این میان رسانه‌ها معیار خوبی برای سنجش روابط‌عمومی‌های فعال، دارای تعامل و سازنده برای سازمانشان به شمار می‌روند. کافی است نحوه تعامل مدیران و کارکنان روابط عمومی خود را با رسانه‌ها بررسی کرده و به اثرگذاری روابط عمومی در محیط رسانه‌ای و اجتماعی مکان فعالیت خود پی ببرند.


آشنایی مدیران ارشد با حداقل‌های ویژگیهای ارتباطی باعث می‌شود به راحتی روابط عمومی‌ها را به بازی سازنده بگیرند از آن طرف نیز روابط عمومی‌ها با ارائه اطلاعات صادقانه و با درک صحیحی از وضعیت موجود، نقش تاثیر گذار در تعالی و برندینگ سازمان و آگاهی مدیران ارشد داشته باشند.


در این راستا به عنوان یک خبرنگار حوزه معادن و صنایع معدنی به رغم ارتباط خوب با بسیاری از شرکتهای بزرگ این حوزه، باید اذعان کنم عملکرد مدیران روابط عمومی تعدادی از صنایع در حوزه فولاد و معدن همچون شرکت ذوب آهن اصفهان با مدیریت جناب آقای امیری و معاون مدیر روابط عمومی جناب آقای مرادیان با رابطه‌ی سازنده و مثبت از شرکتهای دیگر جلوتر بوده و آنها ضرورت تعامل با رسانه را بهتر شناخته و با ارتباطی پایدار با خبرنگاران حوزه معدن و صنایع معدنی اهداف سازمانی خود را بهتر پیش برده‌اند.

به زعم نگارنده این اتفاق ناشی از حضور دیرپای مدیران و کارشناسان توانمند و مجرب روابط عمومی این شرکتها در این مجموعه‌ها بوده که به خاطر حضور طولانی در شرکت به چم و خم کار و تعامل با رسانه‌ها کاملا واقفند.

آنها جواهرهای بی‌بدیل و ارزشمندی هستند که هر مدیری آرزوی داشتنش را دارد و عملکرد آنها در حوزه رسانه می تواند الگویی ارزشمند برای سایرین باشد. ضرورت پاسداشت این سرمایه‌های گرانقدر منابع انسانی در حوزه روابط عمومی و رسانه بر کسی پوشیده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید