247940

اتفاق بی سابقه در امارات به دست فرهاد مجیدی

دنیای معدن: فوتبال امارات توسط فرهاد مجیدی در آن اتفاق بی سابقه ای رقم خورده است.

به گزارش دنیای معدن، امسال دومین سال حضور فرهاد مجیدی در لیگ امارات (ادنوک لیگ) محسوب می‌شود. هفتِ محبوب آبی‌ها که در 2 فصل گذشته، استقلال را بدون باخت، قهرمان لیگ برتر ایران کرده بود، سال گذشته در اولین حضورش در اتحاد کلباء (معروف به ببرها) در جایگاه هشتمی ایستاد. مجیدی که در دوره حضورش در استقلال توانسته بود چند ستاره به فوتبال ایران معرفی کند در امارات هم به رویه جوان‌گرایی‌اش ادامه داد و ضمن ساخت یکی از جوان‌ترین تیم‌های فصل، توانست در عرصه کشف استعدادهای برتر و معرفی به تیم ملی هم موفق عمل کند تا اتفاقی بی‌سابقه در تیم الاتحاد کلباء رخ بدهد و 3 بازیکن از این تیم به اردوی ملی دعوت شوند.

 این عملکرد مجیدی باعث شد تا مدیران تیم خواستار تمدید قرارداد با مجیدی شوند که این اتفاق افتاد و سرمربی ایرانی امسال ماجراجویی خود را با این تیم اماراتی ادامه خواهد داد. هدف مجیدی این است که تیمش امسال عملکرد بهتری داشته باشد تا در پایان فصل در جایگاه بهتری قرار گیرد. به همین منظور او در فصل نقل و انتقالات مهدی قایدی، ستاره فصل گذشته استقلال را به امارات آورد و با آتش بازی او توانست فصل را آغاز کند. قایدی مقابل شارجه 3 گل زد اما مجیدی و شاگردانش با دریافت 4 گل از این تیم شکست تلخی را تجربه کردند تا فصل با شکست برای مجیدی آغاز شود.

 سرمربی ایرانی ببرها پس از شکست تلخ در افتتاحیه لیگ، در هفته دوم به مصاف البطائح رفت که این مسابقه با تساوی بدون گل و اخراج مجیدی به دلیل اعتراض به داور بازی به پایان رسید. مجیدی فصل گذشته برابر الوحده و الوصل کارت قرمز گرفت و از دیدار بعدی تیمش محروم شد. اعتراضات مجیدی با شروع فصل جاری متوقف نشد تا او دوباره برای انجام این کار برگردد و برای سومین بار در دوران حضور در لیگ امارات، با دریافت کارت قرمز اخراج شود. اخراج مجیدی در بازی با البطائح سومین کارت قرمز سرمربی ایرانی کلباء در امارات محسوب می‌شد و در واقع مجیدی با دریافت این کارت قرمز هت‌تریک کرد.

اتحاد کلباء پس از این بازی به هیچ وجه شرایط خوبی نداشت و این تیم در هفته سوم با حضور قایدی مقابل تیم رده ششمی الجزیره قرار گرفت و با 4 گل در ورزشگاه خانگی خود تحقیر شد. پس از این نتایج ضعیف زمزمه‌هایی در خصوص اولتیماتوم مدیران باشگاه به مجیدی مطرح شد اما در همین زمینه نشریه «البیان الریاضی» امارات اعلام کرد که باشگاه اتحاد کلباء به مجیدی اعتماد کامل دارد و موضوع برکناری این مربی ایرانی به هیچ وجه صحت ندارد. علاوه بر این محمد الیماحی، رئیس باشگاه اتحاد کلباء در این خصوص اعلام داشت: «حتی یک لحظه نیز به اخراج فرهاد فکر نمی‌کنم. او مربی بزرگی است و قبلاً نیز بازیکن بزرگی بوده. هرگز به فکر تغییر سرمربی نبودیم. حتی به فرهاد اولتیماتوم نیز ندادیم. فرهاد سال‌ها مربی ما خواهد بود و ان‌شاءالله با همین تیم، یکی از جام‌ها را از آن خود خواهیم کرد و به رؤیاهای بزرگی با این تیم می‌رسیم.»

 صحبت‌های رئیس باشگاه باعث دلگرمی مجیدی شد و زرد و مشکی‌پوشان اتحاد کلباء در هفته چهارم به مصاف عجمان رفتند که این دیدار با پیروزی 5- 3 شاگردان مجیدی به پایان رسید. در این بازی قایدی مهره مورد اطمینان مجیدی در یک بازی درخشان دبل کرد تا مجیدی و تیمش به آرامش برسند و او با اعتماد به نفس بیشتری به بازی بعدی تیمش فکر کند. حتای قعرنشین، پنجمین رقیب ببرها محسوب می‌شد که شاگردان مجیدی با پیروزی 2-1 این بازی را به پایان رساندند. پس از پایان این بازی در جدول چهارده تیمی، لیگ امارات در 5 بازی با 2 برد، 1 تساوی و 2 باخت در رده هشتم جدول ایستاد. الوحده امارات حریف هفته ششم تیم اتحاد کلباء است که این بازی 5 آبان برگزار خواهد شد. لیگ امارات به دلیل فیفادی تعطیل است و حالا فرهاد مجیدی در این تعطیلی قصد دارد به بهترین نحو استفاده کند و نقاط ضعف تیمش را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید