240581

٥ بمب استقلال برای فصل نقل‌وانتقالات

دنیای معدن: 5 بازیکن سابق و فعلی استقلال به نظر می‌رسد چهره‌های اصلی بازار نقل‌وانتقالات زمستانی خواهند بود.

به گزارش دنیای معدن -   5 بازیکن سابق و فعلی استقلال به نظر می‌رسد چهره‌های اصلی بازار نقل‌وانتقالات زمستانی خواهند بود.

با اتمام دیدارهای مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران به نظر می‌رسد حالا سرمربیان 16 تیم لیگ برتری تمرکز خود را به روی تهیه فهرست نقل‌وانتقالاتی تیم‌شان گذاشته‌اند و امیدوارند بتوانند با جذب بهترین بازیکنان و مازاد اعلام کردن بازیکنانی که به کمک تیم‌شان در نیم‌فصل نخست نیامدند، بتوانند در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشند و روزهای خوبی را تجربه کنند.

سازمان لیگ البته برخلاف فصول گذشته تعطیلات زمستانی را در تقویم مسابقات لیگ برتر اعمال نکرده و همین مسئله باعث شده تا بلافاصله از هفته آینده رقابت‌های لیگ برتر در نیم‌فصل دوم آغاز شود اما تیم‌ها از هفدهم دی‌ماه تا ششم بهمن‌ماه فرصت دارند تا در بازار زمستانه فعالیت کنند. در این بین، چند بازیکن خبرساز احتمال دارد به چهره‌های ویژه نقل‌وانتقالات زمستانی تبدیل شوند که در ادامه بمب‌های زمستانی فوتبال ایران را بررسی می‌کنیم.

محمدرشید مظاهری

دروازه‌بان سابق استقلال با امید و انگیزه‌های زیادی در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته به سپاهان پیوست و توانست در تیمِ تحت هدایت محرم نویدکیا به دروازه‌بان شماره یک تبدیل شود. مظاهری لیگ بیست‌ودوم را هم در نقش گلر اول سپاهان کارش را آغاز کرد اما عملکرد پر فراز و نشیب او باعث شد تا ژوزه مورایس درخواست جذب دروازه‌بان بدهد و با پیوستن پیام نیازمند به سپاهان، مظاهری به دروازه‌بانی نیمکت‌نشین تبدیل شد و حتی در جام حذفی هم مورایس به او فرصت بازی نداد تا دروازه‌بان باتجربه طلایی‌پوشان اصفهانی به درهای خروجی باشگاه نزدیک شده و به یکی از چهره‌های ویژه بازار نقل‌وانتقالات زمستانی تبدیل شود.

سیاوش یزدانی

مدافع بلندقامت استقلال در 4 بازی اخیر توانسته به خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت بازگردد و بعد از حدود 300 روز مجدداً برای استقلال به میدان برود. یزدانی از ابتدای فصل شرایط حضور در ترکیب استقلال را داشت اما در ترافیک خط دفاعی تیمش گیر کرده بود تا اینکه با مصدومیت عارف غلامی و محمدحسین مرادمند، ریکاردو سا پینتو راهی جز اعتماد به یزدانی نداشت. باتوجه به بازگشت قریب‌الوقوع غلامی و مرادمند به نظر می‌رسد بار دیگر مدافع بلندقامت استقلال به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شود و همین مسئله باعث شده تا احتمال جدایی سیاوش یزدانی از استقلال قوت بگیرد و حتی گفته می‌شود که سپاهان و تراکتور هم به دنبال جذب او هستند که سرمربی تراکتور این شایعه را تکذیب کرد اما با این وجود، هر چند هنوز سیاوش یزدانی درخواست جدایی نداده اما نامش به عنوان یکی از چهره‌های خبرساز بازار زمستانه مطرح است.

آیاندا پاتوسی

هافبک آفریقایی فولاد خوزستان بعد از اتمام جام جهانی دیگر برای تیمش به میدان نرفته تا پرونده دوران پرماجرای او در فولاد بسته شود. پاتوسی هم در تمرینات پیش‌فصل و هم در تمرینات تیمش در تعطیلات فیفادی غیبت غیرموجه داشت و همین مسئله باعث شد تا نکونام قید ادامه همکاری با هافبک تیمش را بزند. گفته می‌شود آلومینیوم اراک جدی‌ترین مشتری پاتوسی در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه است اما عدم انتخاب تیم جدید از سوی پاتوسی نشان می‌دهد که او همچنان منتظر مذاکره با سایر تیم‌ها هم بوده تا در نهایت تصمیم نهایی خود را بگیرد اما با توجه به شم بالای بازی‌سازی و عملکرد خوبش در استقلال و فولاد، پاتوسی یکی از بازیکنان ویژه حاضر در بازار نقل‌وانتقالات به‌شمار می‌آید.

امین قاسمی‌نژاد

قاسمی‌نژاد فصل گذشته بمب نقل‌وانتقالات فوتبال ایران بود و استقلال و پرسپولیس برای جذب او مناقشه داشتند اما حالا با وجود آنکه همچنان چهره خبرسازی است اما دیگر پیشنهاد سرخابی‌های پایتخت را روی میز خود نمی‌بیند و بعد از گذراندن یک دوره ناموفق در استقلال و سپس گل‌گهر، به دنبال کسب یک تجربه جدید است تا بلکه بتواند دوران رویایی حضورش در پدیده را تکرار کند. مهاجم باتجربه و 36 ساله گل‌گهر هنوز درخواست جدایی خود را ارائه نکرده اما بعید به نظر می‌رسد که با درخواست او مخالفت شود و در حال حاضر گفته می‌شود که چند تیم از جمله آلومینیوم اراک خواهان جذب قاسمی‌نژاد هستند و بعید نیست همکاری دوباره رحمتی-قاسمی‌نژاد شکل بگیرد و مهاجم باتجربه فوتبال ایران بار دیگر زیرنظر مهدی رحمتی بتواند احیا شده و عملکردی رویایی را از خود به جای بگذارد.

گادوین منشا

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم را بدون به‌ثمر رساندن گل به پایان رساند. محمد ربیعی سرمربی مس صحبت جالبی را درباره آینده منشا مطرح کرد و گفت که او تحت قرارداد باشگاه مس رفسنجان است اما به نظر می‌رسد برای احیای دوباره به کسب تجربه‌ای جدید نیاز دارد و اگر باشگاهی خواهان او است، برای دریافت رضایت‌نامه یا انجام معاوضه با مدیران باشگاه مس رفسنجان وارد مذاکره شود تا به نوعی چراغ سبز خود را برای جدایی مهاجم نیجریه‌ای تیمش نشان بدهد تا آقای گل لیگ بیست‌ویکم هم به یکی از چهره‌های خبرساز نقل‌وانتقالات زمستانی تبدیل شود و باید دید مقصد بعدی او کدام تیم خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید