225600

پرسپولیس – استقلال | دربی ۹۷ برنده خواهد داشت؟

دنیای معدن- در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران تیم های استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۱۵ با تیم داوری موعود بنیادی‌فرد- حسن ظهیری- علیرضا ایلدورم- علی صفایی به مصاف هم می روند تا دربی ۹۷ را برگزار کنند.

به گزارش دنیای معدن،  استقلال میزبان این بازی بدون تماشاگر خواهد بود. استقلال با ۱۳ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و پرسپولیس ۱۴ امتیازی تیم دوم جدول است. استقلال با صنعت نفت به تساوی ۱-۱ رسید و پرسپولیس با یک گل از سد نفت مسجدسلیمان گذشت.

تیم فوتبال استقلال شانس صدرنشینی ندارد اما در صورتی که سپاهان مقابل گل گهر شکست بخورد و پرسپولیس برنده دربی شود، شاگردان یحیی می‌توانند به صدر جدول برسند.

استقلال در آبادان با یک تغییر و حضور فیکس روزبه چشمی در ترکیب و به عنوان هافبک دفاعی، وارد زمین شد. فرهاد مجیدی از ۴ مدافع، ۳ هافبک، ۲ بال کناری و یک مهاجم استفاده کرد؛ به طوری که ژستد در نوک حط حمله حضور داشت و کوین یامگا و امیرحسین حسین زاده را به عنوان وینگر در کنار خود می‌دید.

استقلال در بازی با صنعت نفت نمایشی بهتر با موقعیت‌های بیشتر را ارائه کرد و همین نمایش چشم‌نواز هواداران این تیم را به آینده امیدوار کرده اما نکته منفی که مورد توجه منتقدان قرار دارد، تغییرات مداوم در ترکیب است. به طوری که به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی هنوز تیمش را نشناخته و به ترکیب ایده آل نرسیده که چنین مسئله‌ای پیش از دربی می‌تواند خطرناک باشد.

توقف استقلال برابر صنعت نفت در روزی رخ داد که پرسپولیس موفق شد پس از هفته‌ها انتقاد، به دو برد متوالی برسد و بالاتر از استقلال در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار بگیرد. به نظر می‌رسد پیروزی برابر دو تیم نفتی با سیستم ۴-۴-۲ سبب شده تا یحیی گل‌محمدی فعلا پروژه سه دفاعه را کنار بگذارد و برای دربی هم ریسک نکند و با همین ارنج برابر استقلال قرار بگیرد؛ دیداری که علاوه بر حساسیت‌های همیشگی، در جدول هم بسیار تاثیرگذار است.

مهمترین نکته درباره ترکیب پرسپولیس، انتخاب هافبک دفاعی این تیم خواهد بود؛ جایی که کمال کامیابی‌نیا با درخشش در دو بازی توانسته نظر یحیی گل‌محمدی را جلب کند و با این حساب، رضا اسدی همچنان باید برای اولین دربی منتظر باشد.

یحیی گل‌محمدی در بازی پیش از دربی با استفاده از زوج عبدی – آل کثیر، شرایط ویژه ای را برای خط حمله تیمش رقم زد. در جناحین نیز حضور مهدی ترابی و وحید امیری، باعث شده بود تا موقعیت‌های بیشتری نسبت به بازیهای قبلی خلق شود و در صورتی که یحیی دوباره از دو مهاجم نوک در خط حمله استفاده کند، مجیدی باید در آرایش دفاعی تیمش بازنگری داشته باشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

ترکیب احتمالی استقلال:

علیرضا رضایی، محمد دانشگر، حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، امیرحسین حسین زاده، رضا آذری، کوین یامگا، رودی ژستد

منبع: شفقنا ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید