237518

افت عجیب ستاره سابق پرسپولیس در آستانه جام جهانی

دنیای معدن: به جرأت می‌توان گفت احمد نوراللهی یکی از ضعیف ترین بازیکنان ایران در مصاف دوستانه با تیم ملی سنگال بود.

به گزارش دنیای معدن، احمد نوراللهی ستاره سابق پرسپولیس پس از حضور در لیگ امارات به یک هافبک معمولی تبدیل شده که نشانی از آن بازیکن پرشور میانه میدان تیم ملی ندارد. به راستی چه بر سر احمد نوراللهی در امارات آمده است؟

بعد از تغییر نام لیگ امارات و حضور یک حامی مالی جدید، راه برای حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ هموار شد. بر همین اساس احمد نوراللهی و مهدی قایدی راهی امارات شدند که این البته نمی‌توانست خبر خوبی برای هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس باشد.

مهدی قایدی پس از فصلی پرافت و خیز در لیگ امارات از لیست شباب الاهلی خارج شد و به عنوان بازیکن قرضی به تیم سابق خودش استقلال برگشت. احمد نوراللهی اما بر خلاف مهدی قایدی بازیکن فیکس تیم ملی ایران است و باید در این دیدار در ترکیب اصلی تیم کشورمان قرار بگیرد و این موضوع را اماراتی‌ها به خوبی می‌دانستند.

برهمین اساس نوراللهی در شباب الاهلی ماندگار شد اما حالا می‌بینیم او با نزول فاحشی روبه‌رو شده است. این هافبک سربالا که در بازیسازی، شوتزنی و البته دوندگی و جنگندگی ید طولائی دارد حالا تبدیل به هافبکی متوسط شده است. این موضوع کمی نگران‌کننده است چرا که کارلوس کی‌روش نیز همچون دراگان اسکوچیچ اعتقاد زیادی به احمد نور داشته و قصد دارد در ترکیب اصلی از او استفاده کند. نوراللهی در دیدار با سنگال با وجود عملکرد ضعیف جزو معدود بازیکنان تیم ملی بود که تعویض نشد و تا سوت پایان ۹۰ دقیقه در زمین باقی ماند.

امید می‌رود در فرصت باقی مانده تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، این هافبک کلیدی به خود آمده و بتواند به آمادگی سابق برگردد یا اینکه کی‌روش او را مهیای این رقابت‌ها کند، هرچند...

 

دیدگاهتان را بنویسید