234852

جواد نکونام باعث شد تا از جام جهانی خط بخورم/ نگذاشتند به پرسپولیس برگردم تا بزرگترین حسرت من شود/ واقعا فکر می‌کنید استقلال فوتبالی قهرمان شد؟

دنیای معدن-خیلی ها معتقدند یکی از بهترین استعدادهای فوتبالی یک دهه اخیر ایران پیام صادقیان بود. بازیکنی که از سن خیلی کم درخشید، چهره شد، به پرسپولیس و تیم ملی رسید، مزه پولدار شدن و شهرت را چشید ؛ ولی خیلی زود رو به افول رفت. خیلی مسائل در نابودی فوتبال پیام نقش داشتند که مسلما خودش بیشترین سهم را از این موضوع داشته است.

به گزارش دنیای معدن، با این حال خیلی از افراد و البته مسائل بیرونی هم در خراب شدن فوتبال این استعداد بینظیر نقش داشتند. هرچه که بود، پیام فوتبال را خیلی زود و به دلیل حواشی مختلفی که برایش به وجود آمد ، کنار گذاشت و این روزها هم در ترکیه مشغول زندگی است. با این حال صادقیان جزو فوتبالیست هایی بود که نمی شود به راحتی او را فراموش کرد.

صادقیان با وجود اینکه فقط ۲ فصل در پرسپولیس بازی کرد، ولی به شدت محبوب بخشی از هواداران این تیم است و اخبار پرسپولیس را هم به دقت دنبال می کند. پیام حتی همین حالا هم وقتی در مورد پرسپولیس حرف می زند، با ذوق و شوق این کار را می کند و مشخص است ذره ای از علاقه او به تیم محبوبش کم نشده است. بد ندیدیم در مورد مسائل مختلف پرسپولیس و البته اتفاقاتی که برای پیام در زمان فوتبالش رخ داد، گپ و گفتی بزنیم. با کمک یک دوست مشترک با صادقیان ارتباط گرفتیم و پیام هم با حوصله پاسخ سوالاتمان را داد. گفت و گوی اختصاصی خبرورزشی را با یکی از بهترین استعدادهای سالیان اخیر فوتبال ایران در ادامه می خوانید.

پیام، الان باید به تو پیشکسوت بگوییم یا اینکه همچنان امیدوار به بازگشتت به مستطیل سبز باشیم؟

واقعیت را بگویم،از کلمه پیشکسوت خیلی خوشم نمی آید و خودم را پیشکسوت فوتبال نمی دانم. نمی دانم هرچه خواستید بگویید؛ بازیکن سابق یا هوادار پرسپولیس. خیلی این مسائل برایم مهم نیست. فوتبال که قرار نیست دیگر بازی کنم و علاقه ای به بازگشت به فوتبال ندارم. راستش دیگر انگیزه ای برای این کار ندارم.

چرا استعدادی مثل تو که زمانی ستاره پرسپولیس بود، باید در این سن بی انگیزه شود؟

اتفاقی است که افتاده و نمی شود که به عقب برگردیم. هرکسی دورانی دارد و دوران پیام صادقیان هم چند سالی است که به پایان رسیده است و فوتبالم تمام شد.

تو می توانستی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران شوی ولی در اوج فوتبالت به بیراهه رفتی و نتوانستی به خیلی چیزها برسی. به نظرت دلیل آن چه بود؟

من به بیراهه نرفتم. نمی گویم اشتباه نکردم ولی در آن سن و سال خیلی چیز عادی بود. من داشتم کار خودم را می کردم ولی بعضی ها از هر فرصتی استفاده می کردند تا من را بزنند. بهتر است بگویید بقیه با پیام صادقیان چه کردند؟ چرا در بهترین سال فوتبالی‌ام از لیست جام جهانی ۲۰۱۴ خط خوردم؟ چه کسانی خط دادند که پیام صادقیان نباشد؟ تصورش را بکنید اگر من در آن مقطع و اوج فوتبالم به جام جهانی برزیل می‌رفتم و بازی می‌کردم چه اتفاقاتی برایم می‌افتاد اما اجازه ندادند.دیدم جلوی چشمم دارند سر پرسپولیس را می برند و من هم در آن فشار و استرس بازی یک حرکتی کردم.

برخوردشان با من چه بود؟ خب پیام صادقیان ۶ ماه محروم شود و فوتبالش نابود شود. بعد از من بارها اتفاق افتاد که بازیکنان در ایران و حتی فوتبالیست های سرشناس همین کار را با داوران کردند ولی هیچکدامشان ۶ ماه محروم نشدند. آدم این چیزها را می بیند که می گوید، می خواستند من را زمین بزنند.

صحبت از جام جهانی کردی. به نظرت خط خوردنت از جام جهانی برزیل فوتبالی نبود؟

نه نبود. خیلی مشخص بود که در همان زمان من را به دلایل غیرفوتبالی خط زدند و یک نفر هم مقصر اصلی این داستان بود.

چه کسی؟

جواد نکونام.خیلی واضح بود که باعث خط خوردن من از جام جهانی بود.

بیشتر توضیح می دهی؟

باز کردن اتفاقات گذشته دردی را دوا نمی کند و نیازی نیست که بیشتر در خصوص آن صحبت کنم.

اگر به عقب برگردی دوباره همین راه را خواهی رفت؟

بله قطعا همین راه را انتخاب می کنم.

کاری بوده که از انجام دادن آن پشیمان باشی؟

نه اصلا از کارهایی که کردم پشیمان نیستم.

هواداران پرسپولیس خیلی دوستت دارند و همیشه حسرت این را می خورند که چرا تو بیشتر در تیمشان نماندی

هواداران پرسپولیس عزیز دل من هستند و خودشان می دانند که تا روزی که زنده هستم عاشقانه دوستشان دارم. در تمام روزهای سخت فقط آن ها هوای من را داشتند و از من حمایت کردند. الان هم من کنارشان و عضوی از آن ها هستم و خودم را هوادار پرسپولیس می دانم. واقعیت این است که خودم هم دوست داشتم در پرسپولیس ادامه دهم و حتی یک زمانی می خواستم که برگردم ولی نگذاشتند. دوست داشتم با پیراهن پرسپولیس بازی کنم و همانجا هم از فوتبال خداحافظی کنم ولی گفتند نه. بزرگترین حسرت من همین است و از کارهایی که در فوتبال کردم ، پشیمان نیستم.

با این قیمت هایی که برای برخی بازیکنان در لیگ برتر مطرح می شود، اگر الان بازی می کردی چقدر دستمزد می گرفتی؟

اگر رک بگویم باید ۲ برابر بقیه پول می گرفتم و گرانترین بازیکن فوتبال ایران می شدم.

می دانم که بازی های پرسپولیس را دنبال می کنی. به نظرت چرا بعد از ۵ قهرمانی ، پرسپولیس نتوانست در این فصل جام بگیرد؟

من رک حرف می زنم. به نظرم نمی خواستند پرسپولیس قهرمان شود. اگر قهرمان می شد و ششمین قهرمانی متوالی را می گرفت، برای خیلی ها گران تمام می شد. واقعیت این است که سر و صدای تیم حریف و هوادارانش بلند شده بود و خواستند به آن ها یک جامی بدهند تا اعتراض ها کم شود. هرکاری کردند تا پرسپولیس قهرمان نشود و جام به استقلال برسد. باز هم در این شرایط و با همه مشکلات دم بچه ها و کادرفنی گرم که توانستند خوب امتیاز بگیرند و نایب قهرمان شوند.

ولی استقلال بدون باخت قهرمان شد …

بله بدون باخت قهرمان شد ولی با چه شرایطی؟ رکورد پنالتی ها را شکستند و امتیاز بیرون از زمین به آن ها دادند. همه در خدمت استقلال بودند تا بعد از ۱۰ سال یک جام بگیرند. فکر می کنید اگر آن امتیازات نبود و یا آن پنالتی ها که اصلا در موردش حرف نمی زنم، نبود؛ باز هم بدون باخت قهرمان می شدند؟ اصلا قهرمان می شدند؟

ما خودمان فوتبال بازی کردیم و می دانیم اوضاع از چه قرار است. ولی هواداران پرسپولیس نگران نباشند چون خیلی زود جام را پس می گیریم.

یعنی تا این حد از قهرمانی پرسپولیس در فصل آینده مطمئن هستی؟

با این نفراتی که جذب شدند و تیمی که پرسپولیس بسته ، قطعا مدعی شماره یک قهرمانی خواهد بود و شک ندارم که دوباره پرسپولیس قهرمان خواهد شد.

تو با سید جلال همبازی بودی و ارتباط خوبی با او داشتی. نظرن در خصوص خداحافظی سید جلال از فوتبال و ورودش به عرصه مربیگری چیست؟

سید جلال بزرگتر ، دوست و همبازی من بود و احترام زیادی برای او قائلم. به نظرم می توانست به بازی کردن ادامه دهد ولی کاملا به تصمیمش احترام می گذارم و امیدوارم در مربیگری هم مثل دوران بازی اش موفق باشد. با شناختی که من از سید جلال دارم، شک نکنید مربی بزرگی خواهد شد چون کاریزما و شخصیتش را دارد. بهترین ها را برای او و پرسپولیس آرزو می کنم.

 

دیدگاهتان را بنویسید