237462

سورپرایز دو جانبه مدافع پرسپولیس و کی‌روش کامل شد

دنیای معدن: مدافع میانی تیم ملی فوتبال ایران نمایشی جسورانه، تحسین برانگیز ستودنی مقابل اروگوئه ارائه کرد

به گزارش دنیای، با قوت گرفتن زمزمه‌های جدایی دراگان اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی روش به راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران یکی از احتمالاتی که در مورد فهرست اولیه این مربی به گوش می‌رسید خط خوردن شجاع خلیل‌زاده بود؛ مدافعی که در دوران هشت ساله حضور کی‌روش هیچ وقت نتوانست اعتماد او را جلب کند ولی پس از این مربی بود که توانست در کنار کنعانی‌زادگان زوج قلب خط دفاعی تیم ملی را در مسیر ماموریتی مهم و تاریخ‌ساز تشکیل بدهد و در واقع اسکوچیچ با کنار هم قرار دادن این دو بازیکن خط دفاعی منسجمی را شکل داد که هم در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی موفق عمل کرد و هم یک مرحله قبل‌تر که تیم ملی در بحرانی که ویلموتس ساخته بود گرفتار شده بود و درنهایت توانست با کسب چهار پیروزی و ارائه نمایش بسیار خوب در حمله و دفاع به مرحله نهایی برسد. با تمام این‌ها گمانه‌زنی بسیاری از کارشناسان فوتبال این بود که سبک بازی شجاع خلیل زاده مورد پسند کارلوس کی‌روش نیست و این  مدافع با بازگشت این مربی پرتغالی دیگر نه تنها به ترکیب اصلی تیم ملی نخواهد رسید که دیدن دوباره نامش در فهرست تیم ملی هم چندان قابل تصور نخواهد بود؛ موضوعی که طی ماه‌های اخیر بی شک ذهن خلیل‌زاده را هم به خودش معطوف کرده بود و احتمالا این بازیکن در خلوت خود یکی از مخالفان بازگشت کی‌روش بود، اما اتفاقات دیگری در راه بودند و کی‌روش نشان داد برنامه‌ای برای خط زدن نام مدافعی که قبلا به راحتی از نامش گذر می‌کرد ندارد.

کی‌روش چند روز قبل از فیفادی شهریورماه به صورت رسمی جانشین اسکوچیچ شد ولی در اقدامی قابل توجه تغییر چندانی در فهرست سرمربی سابق تیم ملی درمورد دعوت شدگان به اردو ایجاد نکرد و با اضافه کردن چند بازیکن نظیر رامین رضائیان کارش را آغاز کرد.

پس از پشت سر گذاشتن مینی کمپ تهران و سپس چند روز تمرین در اتریش با اضافه شدن لژیونرها که شجاع خلیل‌زاده هم یکی از این بازیکنان بود، درنهایت امروز اولین ترکیب سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از بازگشت در دیدار مقابل اروگوئه اعلام شد و یکی از نکات قابل توجه تغییر نکردن دو مدافع میانی تیم بود.حالا وقت این شده بود تا شجاع خلیل‌زاده که با رفتار کی‌روش سورپرایز شده بود و بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفته بود جواب اعتماد مرد پرتغالی را بدهد؛ ماموریتی که می‌توان ادعا کرد به خوبی توسط مدافع میانی الاهلی انجام شد.

البته همانطور که آمار مدافع میانی تیم ملی را مشاهده می‌کنید، شاید آمار شجاع خلیل‌زاده در دیدار برابر اروگوئه که با پیروزی یک بر صفر شاگردان کی‌روش تمام شد خیلی قابل توجه و خیره کننده نباشد، اما چند نکته بسیار حائز اهمیت وجود دارد که می‌تواند کنعانی و خلیل‌زاده را به دو انتخاب اصلی کی‌روش در قلب خط دفاعی بدل کند. نکته اول کلین شیت تیم ملی مقابل یکی از تیم‌های پرستاره فوتبال جهان با تمام فراز و فرودهای بازی طی 90 دقیقه بود و مسئله دیگر بازی شجاعانه شجاع خلیل‌زاده. خلیل‌زاده مقابل اروگوئه نترس و شجاعانه بازی کرد. او دو بار با شهامت کامل مقابل ضربات سهمگین مهاجمان اروگوئه‌ای ایستاد و مصدومیت را به جان خرید تا به کی‌روش نشان بدهد می‌تواند مهره‌ای باشد که او احتمالا برای آرایش خط دفاعی تیمش به آن نیاز دارد. کارلوش کی روش در بخشی از آخرین مصاحبه خود به شوخی از کمبود بازیکن در بخش میانی و دفاعی تیمش حرف زده بود ولی حالا احتمالا نمایش خلیل‌زاده که جانانه سرش را مقابل توپ می‌گذاشت خیال این مربی را حداقل تا حدودی در قلب خط دفاعی راحت کرده باشد و این نمایش جسورانه سورپرایزش کرده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید