234028

واکنش وزیر ورزش به غیبت در جشن قهرمانی استقلال و مجمع فدراسیون فوتبال

دنیای معدن- وزیر ورزش و جوانان نسبت به غیبت در جشن قهرمانی استقلال و مجمع فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

به گزارش دنیای معدن – سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درخصوص غیبتش در مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: معاونم حضور داشت. این جلسه ۶ ساعت طول کشید و من نمی‌توانم وزراتخانه را ۶ ساعت تنها بگذارم. اگر هم می‌خواستم مدت کوتاهی حضور داشته باشم خوب نبود، اما پولادگر به عنوان معاون تخصصی ما حضور داشت. مشغله کاری من زیاد است و این اختیارات را تفویض می‌کنیم و مجامع فدراسیون‌ها را وی شرکت می‌کند.

وی درباره غیبتش در جشن قهرمانی استقلال و شایعه اختلافش با آجورلو گفت: مگر اگر یک نفر در یک مسابقه‌ای نرود باید چنین مباحثی را مطرح کرد. من فرصت ندارم که به تمام مسابقات بروم. تمام تیم‌های ایران را حمایت می‌کنم به خصوص دو تیمی که تحت حمایت وزارت ورزش هستند. تا کیفیت عملکرد و رقابتشان بالا برود. به استقلال و هوادارنش تبریک می‌گویم که بعد از سال‌ها دل هوادارانش را شاد کرد، پرسپولیس هم عنوان خوبی بدست آورد.

وزیر ورزش درباره فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تصیح کرد: ورزشگاه آزادی را درست کردیم که بانوان حضور داشتند؛ تلاش می‌کنیم مشکلات زیرساخت‌ها را حل کنیم. برخی از مشکلات هم به فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد. در مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا داورزنی برای حضور بانوان در ورزشگاه درخواست رسمی داد که ما هم مقدمات لازم را فراهم کردیم. ورزش امروزه در دنیا مانند اتاقی شیشه‌ای است و هیچکس نمی‌تواند در آن کار پنهانی انجام دهد. تار و پود من ورزشی است و ابایی برای پاسخگویی ندارم.

وی درباره برنامه تدارکاتی تیم ملی فوتبال افزود: برنامه‌های مدونی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است. تیم ملی راه مهمی را پیش رو دارد که نیاز به حمایت ما خیلی بیشتر از قبل حس می‌شود. دیروز مجمع خوبی برگزار و تمام زوایای کار بررسی شد و زمان انتخابات مشخص شد. تمام این اتفاقات می‌تواند نقش مهمی در کار داشته باشد. ما به عنوان وزارت ورزش در رابطه با حمایت از برنامه‌ها و امید بخشی به تیم ملی در کنارشان هستیم. ما هم مانند تمام آحاد مردم باید در این چند ماه منتهی به مسابقات جام‌ جهانی کنار تیم ملی باشیم؛ چرا که همه دوست داریم کیفیت عملکرد تیم ملی فوتبال متفاوت از گذشته باشد.

سجادی تصریح کرد: از ظرفیت وزارت امور خارجه خیلی برای تیم ملی استفاده می‌کنیم و از آقایان امیرعبداللهیان و خطیب‌زاده و معاونین وزیر تشکر می‌کنم که واقعاً پیگیر کارها هستند و مشورت‌های لازم را می‌دهند. مثلث خوبی بین ما، وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال تشکیل شده که فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را بررسی می‌کنیم. تیم خوبی کار را پیش می‌برد.

وزیر ورزش و جوانان درباره اقدامات حقوقی صورت گرفته درخصوص لغو دیدار با کانادا گفت: ستاد اصلی این کار را با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط تشکیل داده‌ایم از ظرفیت وزات امور خارجه استفاده کرده و خواهیم کرد. فدراسیون دو مکاتبه در این خصوص انجام‌ داده و منتظر پاسخ هستیم. هفته آینده به قطر می‌روم تا با استفاده از این فرصت مناسب، هماهنگی‌های لازم برای دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ انجام شود.

وی درباره غیبتش در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در مشهد گفت: از قبل دوست داشتم حضور داشته باشم، دهلان ابراهیم رئیس دوومیدانی آسیا حضور داشت، اما این امکان برای من فراهم نشد. امیدوارم امکان برگزاری این جلسه در قطر فراهم شود. برخی به نتایج این مسابقات نقد داشتند، اما از نفس برگزاری این مسابقات حمایت می‌کنم چون خیلی پسندیده و جایز است. باید برگزاری رویدادهای بین‌المللی را احیا کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید